Gå til innhold

Forbanna biltilsyn (teknisk kontroll)

Ranger emnet


Gutterfly

Anbefalte innlegg

Jeg har 300mm Raid ratt godgjent i min Polo G40, det samme har bruttern i sin Corrado G60. Hadde selv Momo Top Power i min første Polo. Det var det første jeg kjøpte til bilen. Betalte 1710,- for det i 1996

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har hørt i alle år er at så lenge sakene er TUV godkjent så kan biltilsynet drite og dra med sine egene meninger.

 

EKSEMPEL: Seidl sin bredda demo bil (rød audi a4 avant) ble tatt inn til norge, og den ble godkjent med felger som stakk så mye utenfor skjerm kanten at du kunne sette en røykpakke på de, og det var space'ere montert!!! Snuten klagde og biltilsynet klagde - men så ble den tyske TUV godkjenningen tatt frem - og da holdt alle kjeft, og den ble GODKJENT!

 

Tror problemet heller er makt syke rasshøl rundt om kring på trafikkstasjoner som tror de bestemmer alt selv, som kanskje burde klages på til noen litt lengre opp i systemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vagen

Det jeg har hørt i alle år er at så lenge sakene er TUV godkjent så kan biltilsynet drite og dra med sine egene meninger.

 

EKSEMPEL: Seidl sin bredda demo bil (rød audi a4 avant) ble tatt inn til norge, og den ble godkjent med felger som stakk så mye utenfor skjerm kanten at du kunne sette en røykpakke på de, og det var space'ere montert!!! Snuten klagde og biltilsynet klagde - men så ble den tyske TUV godkjenningen tatt frem - og da holdt alle kjeft, og den ble GODKJENT!

 

Tror problemet heller er makt syke rasshøl rundt om kring på trafikkstasjoner som tror de bestemmer alt selv, som kanskje burde klages på til noen litt lengre opp i systemet?

 

Kan bekrefte at den seidl bilen er godkjent som den står, akkurat som han sier med røykpakke tingen.. :P

 

Og husk at det er staten det er snakk om her.. alltid mulig å klage på en avgjørelse til et høyere organ.

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Hvordan er det med 13,7" ratt? (Momo millennium)

Og hvor i huleste har du fått digitalspeedo'n fra? Original eller?

 

Millennium er vel et av få MOMO som ikke er TUV godkjendt. Står ikke noe om dette i de norske brosjyrene, men så på en tysk en at det ikke kunne brukes i land med TUV plikt. Hadde et sånn i golf2`en min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å ha et ratt som er mindre enn sidehøytalerne du har i døra di er jo BARE idiotisk!

 

MEN DU ER JO ENDA DUMMERE SOM REISER TIL BILTILSYNET FOR EU GOKJENNING......

hvorfor løpe over piggtrå når du kan hoppe over gjerdet!

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et spm, til jonte:

 

Da du kræsja... så mente du at hjulet subba i skjermen slik at det låste seg?.... cræp sier jeg bare,.

på vei til jugo så røk rebound'en på demperne mine bak og bilen subba som faen i skjermen.. jeg har slitt vekk ca 0,2mm av dekket mitt på siden... hvorfor kjørte ikke jeg av veien?...

 

dette skjedde trossalt i fart av 170++ i svinger ikke minst på autobahn.. lukte bare jævli svidd gummi og mye dekrester inne i eike hulla...

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

et spm, til jonte:

 

Da du kræsja... så mente du at hjulet subba i skjermen slik at det låste seg?.... cræp sier jeg bare,.

på vei til jugo så røk rebound'en på demperne mine bak og bilen subba som faen i skjermen.. jeg har slitt vekk ca 0,2mm av dekket mitt på siden... hvorfor kjørte ikke jeg av veien?...

 

dette skjedde trossalt i fart av 170++ i svinger ikke minst på autobahn.. lukte bare jævli svidd gummi og mye dekrester inne i eike hulla...

 

Røk begge demperne dine bak samtidig?

Og du kjørte vel ikke av veien fordi hjula ikke låste seg?

NorskEscortRegister.Net

Escort Mk1 og Mk2 register

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei jeg kjørte ikke av veien. pointet mitt er at det ikke går an å låse hjul ved at dem kommer i kontakt med skjermen.. væffal ikke så du letter ut i veikanten...! da skal du væffal ha OVER dimensjonerte dekk.. som f. å kjøre 285dekk på en golf...

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

nei jeg kjørte ikke av veien. pointet mitt er at det ikke går an å låse hjul ved at dem kommer i kontakt med skjermen.. væffal ikke så du letter ut i veikanten...! da skal du væffal ha OVER dimensjonerte dekk.. som f. å kjøre 285dekk på en golf...

Mener BMW`r har en tendens til å låse bakhjulene pga senking og en ekstrem "camber".. Når de setter seg i svingene så subber hjuet oppi og det låser seg.. er visst en god del som har kjørt ut pga av dette.. blir som om noen drar på brekket omtrent :rolleyes:

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Walter_Melon

Er du gal mann! Det rattet der er jo totalt umulig å styre med. En elg ut fra høyre og du vil være sjanseløs.. Nei fysj, få på det som fulgte med bilen du.

...Kremt..... Det stemmer vel ikke alltid akkurat...

Jeg satte i 12" ratt i golfern min og trodde det samme som deg men jeg synes det ble veldig grei respons og grei svinging...

MEN så kjørte jeg opelen til en kamerat av meg ( ZombiE) her i går og den har helt orginalt ratt som er stort som en lastebil;) og den hadde jeg jo nesten en halv runde på bare for en liten sving... Det var skikkelig snålt å kjøre med og tror ikke det er noe bedere når skogens konge plutselig spretter ut i veien :rolleyes:

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rart at jeg kjenner flere som har fått godkjent lignende ratt i både Golf og andre biler da....?

 

Naboen har en 91 Golf GTI 8V, der 12" ratt, 9*16 borbet A og 60mm senkesett er skrevet i vognkortet.... Eneste biltilsynet klagde seg litt over når han skulle konvertere det tyske vognkortet til norsk, var at de gjerne ville se felgene på bilen først, før de skrev de i vognkortet... Men rattet??? Nada problem.

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår