Gå til innhold

Mistet førerkort, kjøre opp i Polen?

Ranger emnet

Pirium

Anbefalte innlegg

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er i utgangspunktet helt enig i det, og det er hun også, men saken er at hun pga jobb kjører 15-20-25 mil hver dag, og da er det vanskelig å gå......

og å bli tatt med 0,6 dagen derpå er vel strengt tatt ikke like ille som "ekte" promillekjøring..?

Det er slikt man skal tenke seg om før man setter seg bak rattet med promile.

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du kjører aldri bil dagen etter at du har vært ute på byen?

jeg drikker ikke er 100% avholdsmann... går kun på Cola her

Volvo 945 GLTD 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å avslutte saken: å kjøre opp i andre land er bare å glemme først som sist. I norsk lov står det at om man mister førerretten i norge, eller mister sitt norske førerkort i norge, så har man ikke lov til å føre motorkjøretøy her til lands. Hvorfor alle medier sier noe annet er for meg et mysterium, det står veldig klart i loven, ref. link i tidligere post.

Dama blir uten lappen i ett år, slipper fengsel.

så bllir det vel kjøpt inn alkometer før første kjøretur, til neste sommer.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan man føler seg ved 0,6 promille

Høyst individuelt, nåen burde ikke engang drikke lættøl, mens andre tåle masse.

Promillegrensa e 0.2, derfor synes æ at det e bare toill å bræke å bære sæ når mann blir tatt for promillekjøring selv me lavpromille, fordi mann burde vite bedre.

Så kjip du er som ikke tar en øl en gang, tipper du ser ned på de som drikker også?

Du burde blande ut spriten når du drikk! :???:

Volvo BM 430- 76 mod

Volvo 242 Deluxe 78 mod

Zetor 92 L 84 mod

Fordson Major 66 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyst individuelt, nåen burde ikke engang drikke lættøl, mens andre tåle masse.

Promillegrensa e 0.2, derfor synes æ at det e bare toill å bræke å bære sæ når mann blir tatt for promillekjøring selv me lavpromille, fordi mann burde vite bedre.

Du burde blande ut spriten når du drikk! :???:

Men de aller fleste føler seg helt utmerket dagen derpå når en har 0,6 promille. Så sant man har fått seg litt søvn etc. Poenget mitt er at en som ikke drikker skal ikek sitte å være nesevis og utale seg om ting man ikke har så veldig peiling på. Blir omtrent som om jeg skulle sitti og snakket om hvordan man er når man tar kokain.. At man er veldig farlig i trafikken ved 0,6 promille er bare piss, så lange man er konsentert. Er mer farlig å skifte cd eller skrive sms.

Jeg drikker svært skjeldent sprit, går mest i øl og rom, men hvis jeg drikker sprit så er det når jeg handler drinker i bar o.l og da håper jeg de er blandet ut for man blir jo aldri full på de :)

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du hvordan man føler seg ved 0,6 promille da?

Så kjip du er som ikke tar en øl en gang, tipper du ser ned på de som drikker også?

nei det vet jeg ikke tipper at du ikke er så full da.

Har smakt øl en gang og kan ikke si at det smaker godt akuratt.

Har kamerater og begge brødrene min drikker, jeg jobber på en båt hvor de jeg arbeider sammen drikker når f.eks. ligger ved kai en helg, jeg går på pub sammen med de, men jeg drikker Cola.

For Min del kan folk gjøre som de vil, 0,6 i promille er ikke mye, men i norge er det satt en grennse og det er ikke noe vi kan gjøre noe med

Til slutt, jeg ser ikke ned på de som drikker.

Volvo 945 GLTD 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er av de som drikker skjelden.. da jeg drikker kjenner jeg det "suser" litt etter rundt 2 halvlitere.. dette er UNDER 0.6 i promille (174cm, 98KG) jeg ville ikke satt meg i bil da..

kommer jeg hjem fra fest i rundt 5 tida på morraskvisten.. så kjører jeg aldri bil før sent kveld dagen etter! tar ingen sjanser!

men for de av dere som drikker ofte så kan jeg forstå at du ikke merker 0.6 i promille..

men nå er jo grensa for promille 0.2 er den ikke? dvs 1 lettøl og du kan bli tatt (ja, det er alkohol i lettøl)..

forskere sier jo at "dagen derpå" promille ikke er så farlig som den promilla du har mens du drikker (om du har samme promille nivå vel og merke)

ikke veit jeg.. er bare en harrytass fra landet som ikke veit noe..

men bra politiet stopper folk med promille.. de har ikke noe langs veien og gjøre!

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

0.6 merker man ikke engang... eneste en kan merke da er fyllesjuka... og promille på tur ned oppleves annerledes enn promille på tur opp! det er min erfaring... og jeg har meget med erfaring...

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men nå er jo grensa for promille 0.2 er den ikke? dvs 1 lettøl og du kan bli tatt (ja, det er alkohol i lettøl)..

Du skal drikke myye mer lettøl for å få nok promille til å miste lappen.. Du kan blåse rødt, ja, men da blir du tatt med til blodprøve, og den vil vise meget lite..og du beholder lappen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

der gjør ikke å ha litt promille når en kjører.

Fyllekjøring er jeg imot men promillekjøring er ok.

Ser ikke noe problem med å kjøre med 0,9 og opp til 1,0 i promille, kjører like bra da. Er det høyere venter jeg heller eller lar noen med lavere promille kjøre.

Er enda ikke blitt tatt men det er jo ikke politi ute på landet.:hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er sakeen da sånn at man kan ta opp igjen lappen i Polen å kjøre så mye man vil, bare man ikke blir tatt?? Jeg har selv vurdert å dra til Polen for å ta lappen på mc, semi, og buss!! Er jo jævla greitt å få seg en ferie å lappen på 3ting for samme pris som en av dem i Norge.. Har selv mista lappen for mistanke av å ha kjørt for fort... Å ryker den, blir den uansett ikke tatt opp igjen i Norge.. Det er like sikkert som natta er lang!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider