Gå til innhold

Stappe inn turbo i 2,5 pajero motor (diesel)

Ranger emnet


Opelracing

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva som skal til? Vet hva som må til av manifold, intercooler, downpipe, osv.. Men jeg lurte på om jeg må bytte stempler, topp bolter å sånn?

 

 

 

 

 

 

er det crossflow motor,dvs eksos og innsug på kvar sin side av toppen eller samme? IC er å anbefale uansett for å øke densiteten på lufta ihvertfall på motorer som ikkje er crossflow!!

Det du bør skaffe deg er enten et komplett bolt-on kit(ferdig tillaga men dyrt),eller en eksosmanifoil til turbo(event kun en flens viss ikkje turboen blir for lavt liggande mht oljeretur),turbo og IC i passelig størrelse og rør og flenser til å sveise rørgate og downpipe+eventuelle silikonslanger for koblinger.

Viss du bruker org komp uten å senke den bør du bruke moderat trykk,rundt halvkiloen pluss minus. Kan lønne seg å snakke med merkeverksted og f.eks GIK om eventuelle erfaringer og info/specs. Juster opp pumpa også,ellers liten endring.

 

Bytting av stempler og bolter er ikkje nødvendig ved moderat trykkøkning og belastning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første er ikke 2.5 sugediesel standard til pajero, så motoren din må enten stamme fra L200, L300 eller hyundai...

Om du kikker på m4x4cn.com så er det en som har bygd om en 2.5 til 2.5td.

Manifoil osv finner du fra en gammel 2.3TD pajeromotor. På offroad.no finner du sikkert mye deler.

Orginalt ligger trykket på 0,6. Har kjørt pajero 2.5td med 1 bar i ladetrykk og den gikk meget godt...

 

Mhp kompresjonen så sjekker du bare opp delenr på toppptakning på motor med og uten turbo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår