Gå til innhold

Kjøp av rx7 fd3s

Ranger emnet


Keng

Anbefalte innlegg

hei!

jeg skal gå til innkjøp av en mazda rx7 fra japan.

Men når det gjelder wankel og rx7 er jeg helt blåst, så jeg håper å få lært litt her.

den bilen tenkte å kjøpe nå har denne spesifikasjonen her, noen som har noen kommentarer på forlemper og ulemper om jeg burde kjøpe eller ikke kjøpe etter d som er gjort med bilen. Ifølge min kontakt i japan er denne 99% strøken, grade 4 bil. Denne er bygget og tunet av profesjonelle folk i japan.

 

MAKES: MAZDA

MODELS: RX-7

TYPES: FD3S

YEAR: 1994

MILEAGE: 80,000km(run 20,000km after engine and modified)

COLOR: BLUE

T/M: 5MT

OPTIONS:FULLY LOADED

MODIFICATIONS: Engine SIDE PORTED proceeded, TRUST T88-34D turbine, exhaust

manifold, Racing waist gate, Surge tunk, SARD Injector, SARD Fuel pomp, SARD

fuel regurator, Oneoff full piping, TRUST Intercooler, HKS Airfilter, HKS

Racing plug, KNIGHT SPORTS Racing radiator, 71deg. low temp thermo.,

Airpompless, CPU HKS Muffler, OS racing twin plate clutch, OS cross gear

ratio, MAZDA SPEED 2way LSD, ARAGOSTA Height adjustable suspension, MAZDA

SPEED 17inch alloy wheel(front: 235/40/17, rear: 255/40/17), APEX

AVC-R(Boost controler), AUTO METER, PIVOT Boost gauge, TRUST Water and Oil

temp, MOMO 35size steering, HKS turbo timer, RECARO Semi-racing

seat(leather, driver seat)

Full body kit, 1.1kg boost with 500HP!!

-=Honda Civic Coupe=-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke enda..... er d pes å få hvite skilter på den ???

Bil tilsynet er IKKE begeistret for trim, så hvis det lyser trim og en stor turbo er det første man ser så fort man åpner panseret så blir det litt værre å få den godkjent. Men hvis det ser relativt orginalt ut så er det ikke så vanskelig.

Men du kan jo prøve deg med å si at motorommet bare er shinet opp fordi det er en utstillings bil. Og hvis de ber deg bremse bilen, så får du mape om bilen og stille ned litt turbo trykk.

 

Effektanlegg må nok byttes ut, pga. avgasser og lyd nivå.

 

Bilen skal se omtrent fabrikk orginal ut når den skal registreres..Papirer på senking osv. må du ha med.

 

Lykke til:driving

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du kan jo prøve deg med å si at motorommet bare er shinet opp fordi det er en utstillings bil.

Og hvis de ber deg bremse bilen, så får du mape om bilen og stille ned litt turbo trykk.

 

Lykke til:driving

 

Nå har vell ikke biltilsynet noe bremsebenk akkurat?

 

 

men jeg ville iallefall hatt bilen så orginal som mulig.

Jeg fikk iallefall erfart at ALT måtte være orginalt..

 

lykke til med kjøp av rex:)

-Mazda Rx8 High Power 2004 bruksbil

-Mazda Rx7 Type R 1993 Banebil

*Mazda RX7 Type R 1993 (solgt)

*Mitsubishi Lancer 1995 (kondemnert)

*323 GT-X 1990 (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

jeg skal gå til innkjøp av en mazda rx7 fra japan.

Men når det gjelder wankel og rx7 er jeg helt blåst, så jeg håper å få lært litt her.

den bilen tenkte å kjøpe nå har denne spesifikasjonen her, noen som har noen kommentarer på forlemper og ulemper om jeg burde kjøpe eller ikke kjøpe etter d som er gjort med bilen. Ifølge min kontakt i japan er denne 99% strøken, grade 4 bil. Denne er bygget og tunet av profesjonelle folk i japan.

 

MAKES: MAZDA

MODELS: RX-7

TYPES: FD3S

YEAR: 1994

MILEAGE: 80,000km(run 20,000km after engine and modified)

COLOR: BLUE

T/M: 5MT

OPTIONS:FULLY LOADED

MODIFICATIONS: Engine SIDE PORTED proceeded, TRUST T88-34D turbine, exhaust

manifold, Racing waist gate, Surge tunk, SARD Injector, SARD Fuel pomp, SARD

fuel regurator, Oneoff full piping, TRUST Intercooler, HKS Airfilter, HKS

Racing plug, KNIGHT SPORTS Racing radiator, 71deg. low temp thermo.,

Airpompless, CPU HKS Muffler, OS racing twin plate clutch, OS cross gear

ratio, MAZDA SPEED 2way LSD, ARAGOSTA Height adjustable suspension, MAZDA

SPEED 17inch alloy wheel(front: 235/40/17, rear: 255/40/17), APEX

AVC-R(Boost controler), AUTO METER, PIVOT Boost gauge, TRUST Water and Oil

temp, MOMO 35size steering, HKS turbo timer, RECARO Semi-racing

seat(leather, driver seat)

Full body kit, 1.1kg boost with 500HP!!

 

Okey får å få allting klart her... Den kan umulig være grade 4 med de modsa... Alt som har blitt byttet turbo/bodykit/gearkasse på har grade 1 og det andre du får ALDRI i verden godkjent den bilen i Norge med det som har blitt gjort med den! Hvis du lurer på noe så bare send en priv melding til meg. Den har nok garantert ikke en cat. Og for mye støy osv osv osv. Men hvis biltilsynet er snill kan de la deg betale for de 500hk og kan du regne med en fin tollpris:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved første gangs reg av bilen skal den være orginal som den komm ifra fabrikken. Så jeg må desverre si at den bilen der får du ikke godkjent uten å bygge den om til orginal også bygge tilbake.

 

Biltilsynet er helt håpløse. Men de følger bare et regelverk. Og med en streetport og en T88 turbo så klarer du ikke å presse den under 400hk. Uten å måtte ta ut wastegate fjæra.

 

Jeg har godkjent maaange RX7'ere så jeg vet hvordan BT er. De ba meg skaffe kræsj test på en orginal 99 front :P

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja...jeg får vel innse at denne bilen ikke lar seg registrere da:(

Da må jeg starte jakten på en ny RX7!

Noen som har noen bra japanske bilexport sider som kan anbefale???

Er på utkikk etter en litt styla RX7 med god motor som koster lite fra japan.

-=Honda Civic Coupe=-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår