Gå til innhold

noob : Trenger litt hjelp her jeg

Ranger emnet

NOR_ken

Anbefalte innlegg

Hei

dette er min første Post på dette forume da. å er helt ferske innen bilstereo. har sett litt rund på forum etter det jeg lurer på men , alle tigene jeg leser får bare frem flere å flere spørsmål. er ikke sikker på hvor jeg skal starte men. har tenkt på å sette opp et system i en Opel Calibra. har heller ikke allverden med penger så det må bli en billig løsning med bra lyd.

1- siden jeg er helt noob , er det vell beste å kjøpe en pakke med elementer osv. eller?

2- er ikke helt sikker på åssen man kobler opp et system heller , men en gang må jo bli den første , noe jeg bør vite?

3- vis jeg ikke kjøper pakke med elementer, åssen vet jeg att forsterkeren osv passer til alt det andre?

:thanks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

penger er alltid ett problem :) men penger kommer og penger går så bare ha god tålmodighet :) mange har brukt måneder og år for å få til det de har drømt om :)

Første du bør tenke på er en god spiller... en bra spiller til 3-4000kr brukt vil løfte lyden såpass at tilogmed original høytalerne i calibraen høres bra ut for "amatører" :) Jeg kjørte en stund med pioneer deh-p8600mp (3500kr brukt) Morel pulse 6 frontsett (2090kr nytt) og Pioneer 8" treveis i hattehylla (800kr brukt) og det fungerte utmerket!

Det er ganske så stor forskjell på de fleste spillere og vil anbefale Pioneer eventuellt alpine's bedre modeller til 3-4000kr brukt.

Sett opp ett budsjett så vil de fleste kunne sette isammen en pakke for deg.

Hvor mye du vil bruke på dette :)

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

dette er min første Post på dette forume da. å er helt ferske innen bilstereo. har sett litt rund på forum etter det jeg lurer på men , alle tigene jeg leser får bare frem flere å flere spørsmål. er ikke sikker på hvor jeg skal starte men. har tenkt på å sette opp et system i en Opel Calibra. har heller ikke allverden med penger så det må bli en billig løsning med bra lyd.

1- siden jeg er helt noob , er det vell beste å kjøpe en pakke med elementer osv. eller?

2- er ikke helt sikker på åssen man kobler opp et system heller , men en gang må jo bli den første , noe jeg bør vite?

3- vis jeg ikke kjøper pakke med elementer, åssen vet jeg att forsterkeren osv passer til alt det andre?

:thanks

Velkommen til forumet!

1. Alle du ser her inne har vært n00bs en eller annen gang. Det beste er å si hvor mye penger du kan bruke i første omgang. Si hva du trenger og hva du har. Så skal du nok få hjelp til å finne noe som passer DIN lommebok og bil.

2. Det er vel ganske mye man bør vite. Vanskelig å svare ordentlig på spørsmålet ditt i og med at det er stilt så "løst". Bruk noen timer å les litt her på forumet i tråden du finner intressante - så skal jeg love deg at du lærer MASSE.

3. Spør her på forumet! :) Husk at det nesten aldri er bare ET fasitsvar i bilstereo-verden.

EDIT: les denne, tråd ang topic's.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet!

1. Alle du ser her inne har vært n00bs en eller annen gang. Det beste er å si hvor mye penger du kan bruke i første omgang. Si hva du trenger og hva du har. Så skal du nok få hjelp til å finne noe som passer DIN lommebok og bil.

2. Det er vel ganske mye man bør vite. Vanskelig å svare ordentlig på spørsmålet ditt i og med at det er stilt så "løst". Bruk noen timer å les litt her på forumet i tråden du finner intressante - så skal jeg love deg at du lærer MASSE.

3. Spør her på forumet! :) Husk at det nesten aldri er bare ET fasitsvar i bilstereo-verden.

EDIT: les denne, tråd ang topic's.

takk skal du ha. joa sitter her å leser , time etter time happyhappy

dere skal få litt mere info om bil å penger etter vært. men må bare finne ut noe først.

PS...fant ikke noe annet sted å putte dette .- http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1352303#post1352303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis jeg sier en sum da.. ek max 10 000kr , helst mindre hehe. hva kan jeg skaffe da? jeg har 12tommer bass , den er hos fatter , husker ikke navne på den.

vet ikke om den virker heller. /gammel\

Har du kasse til subben også? Er en fordel å vite hvorda sub det er, slik at man vet hvor stor forsterker du må ha til den .

For 10 000 kan du få ganske OK anlegg.

Man skal vite mye for å vite hvor lite man egentlig vet

[-] '94 BMW 318is Full M-Tech

[x] '93 BMW 318is Rieger Infinity I

[x] '03 BMW 318ci Org. M-Tech II

[x] '88 Golf II '90-Look

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kasse til subben også? Er en fordel å vite hvorda sub det er, slik at man vet hvor stor forsterker du må ha til den .

For 10 000 kan du få ganske OK anlegg.

har ikke noe info på den, men skal prøve å skaffe noen bilder. vet bare att det er en 12 tommer , med kasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider