Gå til innhold

vil det funke med metanolbensin på gressklipper?

Ranger emnet

motorsportdude

Anbefalte innlegg

Husk at B motorene til Volvo egentilg er trator motorer da, ble først levert i Ferguson tratorer (Gråtassen), finnes i varianter som går på alt fra parafin til besin.

Men fremdeles rart at motoren overhode gikk.

:D :D

tror du skal rense øynen/brillene.. Bestefaren min har Ferguson og jeg kan ikke akkurat se at B motoren til volv ligner på motore i den, :D:D

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

VolvoMan: Hva, heter bestefaren din Ferguson? Er han fra Am'rikka? :D

T/A 455: Har du noe bilder, specs eller sider på internett som bekrefter at det sitter Volvomotor i Ferguson tratorer eller Gratasser? :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg har leita, men finner ikke no som tyder på det. I gråtass satt det motorer på 25 hester (de første), er ikke no volvo det. Men var ikke så dum ide av TA455... er jo volvo vi snakker om, motora kan sikkert gå på koks også:P:D Av gråtassene var det stortsett to merker: Masseys egen motor og continental motorer

There's no replacement for displacement

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VolvoMan: Hva, heter bestefaren din Ferguson? Er han fra Am'rikka? :D

T/A 455: Har du noe bilder, specs eller sider på internett som bekrefter at det sitter Volvomotor i Ferguson tratorer eller Gratasser? :)

heheh ble litt feil der... vært våken siden i går kl. 07:00

Volvo 945 GLTD 1991

Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt)

Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt)

(x) Opel Record 2.0S 1984

(x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikkje volvo motor nei, men er samma sorten motor i mange traktorer,

fordson super dexta/dexta, mange masseyer, volvo 400 og 430, har samme motor, 3 sylindra.

Er vel ingen Volvo 400-serie som ble levert med 3sylindra motor..

Men metanol fungerer på vanlig stempelmotor også, hvorfor skulle det ikke det ???? Gressklipper er 2takter vel, så null problem.. Heller ikke noe problem med 4 takter..

Bare husk at Metanol er selvantennende, det sprenger under trykk.. Du må nok basere deg på å bryte drivstofftilførselen, hjelper ikke å ta av plugghetta..

Gjorde det på en kompis sin moped, gikk finfint den første stunden.. lukta bensinbil LANG vei.. Helt til den skjærte seg.. Metanol blander seg ikke med bensin, og laget ett eget "lag" øverst i tanken.. Når bensinen var slutt, kom kun metanol, og motoren fikk ikke nok smøring.. Resultat: Varmskjæring..

Volvo - Før en drøm, nå en livsstil!

JRRacing

240'n min

- Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 weeks later...

Men metanol fungerer på vanlig stempelmotor også, hvorfor skulle det ikke det ???? Gressklipper er 2takter vel, så null problem.. Heller ikke noe problem med 4 takter..

Bare husk at Metanol er selvantennende, det sprenger under trykk.. Du må nok basere deg på å bryte drivstofftilførselen, hjelper ikke å ta av plugghetta..

Gjorde det på en kompis sin moped, gikk finfint den første stunden.. lukta bensinbil LANG vei.. Helt til den skjærte seg.. Metanol blander seg ikke med bensin, og laget ett eget "lag" øverst i tanken.. Når bensinen var slutt, kom kun metanol, og motoren fikk ikke nok smøring.. Resultat: Varmskjæring..

dei aller fleste grasklippera e 4takt..

de kan faen ikkje være so skjøltennande??! når du sleppe handtake på en grasklippar kutta du gnisten+sette på en brems på svinghjule..

rart at de va so månge ulike resultat her.. ha 10 grasklippera på jobben eg kan teste de på då :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Volvo motor ble kun brukt i volvo traktorer den gangen volvoen hadde bensinmotor.. gråtassen har faktisk ford (ford ferguson) motor fra starten av.. massey ferguson har perkinsmotor så langt tilbake.. mulig de har det den dag i dag også.. samme har vel gråtassen etter midten av femti tallet (tror jeg). en annen ting er at volvo motoren ikke er noe traktor motor.. de brukte bare en bilmotor i traktoren.. dårlig kombinasjon.. har en i garasjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kofor he ej en volvo 400 me tre sylindra då?

det e en perkins som sakt tideligare

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare få klarhet i traktorpraten :p

BM 320 3 syl. Perkins A3 - 152

BM 400 3 syl. Perkins AD3 - 152

BM 430 3 Syl. Perkins AD3.152

BM 500 4 Syl. Perkins A4.236 Denne motoren står i følgende modeller - 2200 - 2204 - 2250 og 2254

MF 135/145 Har 3 syl. Perkins ( motor husker jeg ikke)

MF 165 Har 4 syl. Perkins ( motor husker jeg ikke)

Nå skal det vell ikke herke noen tvil lenger om hvilke BM volvoer som ble levert med 3 og 4 sylinder motorer :)

VW Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider