Gå til innhold

vil det funke med metanolbensin på gressklipper?

Ranger emnet

motorsportdude

Anbefalte innlegg

• Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hmmm.... mulig det vill fungere, mulig ikke.. men disse rc bilene drives vel stort sett på en blading av nitrometan og syntetiske oljer. og dette kompresjonstenner i disse småbilene, selv om det er 2 takter. Imotsetning til en vanlig dieselmotor.

(rett meg vis jeg tar feil!!!!) men er jo værdt et forsøk!!!!!! vi må få rapport!!! lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde alltid en dæsj nitrobensin i tanken på mopeden min. Gikk renere og kom lettere over den turtalls"humpen" på 7-8k rpm.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det tydelighvis flere ting som kan skje... Mopeden jeg var med å prøvde på kjørte vi på rein metanolbensin (kjørte den helt tørr og fylte på metanol)... Den starta, stoppa og gikk vanlig opp og ned på turtall men ble sterkere... Men den stoppa tilslutt den åå, men starta når vi fylte på en liten skvett vanlig bensin... ;) Syns du bare ska prøve på denna gressklipperen jeg, for ser ut til at du kan få uendelig med utfall... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns heller ikke dette fungerte i det hele tatt, men så mange sier noe annet, så da vet ikke jeg..

husker en gang jeg måtte hjem fra fest, og hadde utrolig lite bensin på mopeden.. måtte blande resten av bensinen, med resten av hjemmebrenten..

det gikk det også :) hehe

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vil ikke fungere uten modifiseringer. Støkiometrisk blandingsforhold er totalt forskjellig fra bensin/luft. Du kan dog blande den litt ut i bensinen slik at du blir kvitt det.

Vær obs på at metanol kan ødelegget diverse pakninger i motor/forgasser.

I min barndom så planslipte jeg toppen og kjørte klipperen til faderen på 15%nitro metanol ett helt år. den gikk så pent som bare det. Utrolg sterk på lavt turtall og hadde ett utrolig turtall på topp. Den ruset faktsik så mye at det ble så mye vibrasjoner at klipper huset slo inn i knivene på topp.

Mulig det er i teorien problematisk, men som sagt det fungerte helt fint en hel sommer for meg og klipperen døde ikke men ble litt tungstartet med høyere komp ;)

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en sikring kan du feste en snor i tennplugghetta, så drar du hetta bare av vist når du vil den skal stoppe. Jeg og noen kamerater fikk en gammel gressklipper til å gå på en blanding mellom rødsprit, 5-56, og en liten "dæsj" totaktsolje. vet ikke hvorfor vi prøvde det, men morro var det (den hadde ikje jevnt turtall nei, og var ikke spesielt skånsom for naturen for å si det sån).

PS: Husk å filme ja, så vi andre kan oppleve eksprimentet

As usual with cars:

Car owner: How fast can you make it go?

Tuner: How much you wanna spend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorer går på mye rart kan man si... En kompis av meg var på overnatting her i fjor sommer... Han kjørte moped dit og når han skulle hjemmat merka han at han hadde lite med bensin, så han tok rett å slett og helte på resten av ei mozelflaske han hadde liggende... Han kjørte hjemmat på ei bensinblanding som bestod av bensin, 2-taktsolje, mozel og det verste var at det gikk...

Detta vart vel litt off-topic... Men husk å filme litt da hvertfal... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som f.eks. han i klassen min som tømte en stor tank med Diesel på sin Bensin 240. Det utrolig rare er at den begynte og gå "bedre" da :P

Men det virker som ett slikt proskjekt kan ha en million utfall.

Bare prøv og film :)

1988 Golf II aka. Helene

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motorer går på mye rart kan man si... En kompis av meg var på overnatting her i fjor sommer... Han kjørte moped dit og når han skulle hjemmat merka han at han hadde lite med bensin, så han tok rett å slett og helte på resten av ei mozelflaske han hadde liggende... Han kjørte hjemmat på ei bensinblanding som bestod av bensin, 2-taktsolje, mozel og det verste var at det gikk...

Detta vart vel litt off-topic... Men husk å filme litt da hvertfal... ;)

Tynne ut bensina med sukkerholdig brus har jeg vansklig for å tro kan fungere noe særlig som drivstoff. Da kan det ikke ha vært mye brus i bensina.

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn som f.eks. han i klassen min som tømte en stor tank med Diesel på sin Bensin 240. Det utrolig rare er at den begynte og gå "bedre" da :P

Men det virker som ett slikt proskjekt kan ha en million utfall.

Bare prøv og film :)

Husk at B motorene til Volvo egentilg er trator motorer da, ble først levert i Ferguson tratorer (Gråtassen), finnes i varianter som går på alt fra parafin til besin.

Men fremdeles rart at motoren overhode gikk.

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider