Gå til innhold

Kjøp av E36, svakheter, tips?

Ranger emnet

Ducklink

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe en E36 som min førstebil, øvelsekjørt mye i en og synes det er en fin bil å kjøre. Kommer til å kjøpe 316 eller 318 da forsikringen og prisen er lavere.

Er det ting jeg bør sjekke godt etter som er typisk feil ved disse bilene?

Vurderer å kjøpe en skadet en billig, koster lykt, panser, fanger og "hjubuedelen" (kommer ikke på navnet) mye brukt og, hva ligger Schmiedman sine priser på.

Er 10 000kr for delkasko/8 000kr for ansvar dyrt? Når jeg er 18 og har null bonus?

1991 BMW E36 3C

X[-69JaguarXJ6 -79 Volvo244 -88 Volvo240/5 -88 ToyotaCorollaXL -75 Volvo244DL -92 Mazda323 lx -98 SeatCordobaVario -2stk NSR]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kjøp 316, har selv en og vil ikke anbefale noen å kjøpe disse bilene. 318 er ikke noe spess dyrere, du vil få det igjen i en oftere bedre behandlet bil.

Du bør sjekke rust generellt, men oftest med bagasjerommet. Sjekk selvfølgelig hjulbuer å slikt og kantene med dørene.

Send den inn til NAF for test. De har lister over hva som må sjekkes for de enkelte bilene. Er det en 318 med registerreim kan denne være lur å sjekke når ble skiftet.

Sjekk selv på Schmiedman da ;)

Frontlykter ligger ofte på 3-5k

Panser: 4-8k

Fanger:2-5k

Hjulbuene:Kommer ann på hva du vil ha, men 2-4k

Men sjekk med nærmeste opphugger.

Ellers er gsbildeler.no og autospar.no fine

Har selv bare positivt om disse.

Jeg betalte 5500 for delkasko på min 316i når jeg var 18

En kammerat betaler 6900 for delkasko på sin 520 nå. Og han har ikke bonus.

Så 10k blir i drøyeste laget. Få deg en alarm, det senker prisen. Snakk med forsikringsselskapet ditt personlig, ikke ta de du finner på nettet ettersom de er overpriste ;)

BMW 316/318 1992 (vraka)

MX-5 Hero Nardi 2003 Turbo (solgt)

Volvo V50 1,6D 2006

Ford Fiesta 1,3 1995 (Vinterbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider