Gå til innhold

legge opp 2 spillere i bil

Ranger emnet

tikka

Anbefalte innlegg

har tenkt på og sette inn en dvdspiller med skjerm til å ha i dæshbordet,

og sette den gode cd/mp3 spilleren min ned i oppbevarings rummet under askebegeret.

lurer da på om det går ann å koble disse to spillerene med en bryter,

slik at hvis jeg vill se på dvd, så så setter jeg f.eks bryteren i spor 2, og hvis jeg vill høre på musikk på mp3 spilleren så setter jeg bryteren i spor 1.

problemet er at jeg får ikke no god lyd hvis jeg skal høre på musikk på dvdspilleren. tenkte derfor og bare ha 2 spillere, en til musikk og en til dvd.

noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk takk. hvis jeg forstår deg riktig.

så kobler jeg rca kontaktene til aux inngangen på hoved spilleren

blir det noen forstyrrelser i lydbildet da?

det er 2 rca utganger fra dvd spilleren (rød/svart). og en aux inngang på hovedspilleren. bruker da en Y kobling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en AUX-inngang på spilleren...? Ehm......

Du burde kjøre samme oppsettet som jeg har, høres det ut som.. En headunit (skikkelige saker), en skjerm og en DVD-spiller. Så kobler du DVD-lyden på AUX-inngangen på headunit'en, og kan selv til en hver tid velge om du vil høre lyden fra DVD-spilleren eller eadunit'en...! :) Da vil du jo også få "skikkelig lyd" fra begge kilder.

Her skulle det vært en link til min prosjekttråd. Men jeg har ikke hatt tid til å lage en prosjekttråd. Men det er tanken som teller, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en AUX-inngang på spilleren...? Ehm......

Du burde kjøre samme oppsettet som jeg har, høres det ut som.. En headunit (skikkelige saker), en skjerm og en DVD-spiller. Så kobler du DVD-lyden på AUX-inngangen på headunit'en, og kan selv til en hver tid velge om du vil høre lyden fra DVD-spilleren eller eadunit'en...! :) Da vil du jo også få "skikkelig lyd" fra begge kilder.

stemmer ;) du kopler lyden som kommer fra dvd spilleren inn på AUX inn på "hoved spilleren". skal ikke trenge splittere for det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider