Gå til innhold

Speedometeret har streika

Ranger emnet

sek700iafc

Anbefalte innlegg

Hei,

Speedometeret på golfen min har streika. Det er kun selve speedometeret, og ikke turtelleren osv., som har streika. Har prøvd med et annet speedometer(hele greia) jeg hadde liggende, og byttet ut senderen som sitter i girkassa. Men det funker fortsatt ikke. Er det noen som vet hva som kan være feil?

VW Golf GTI 8v 93'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røska og dro litt i diverse ledninger, og plutselig funka det igjen. må være dårlig kontakt et sted. Og forresten det simpelt å bytte føleren. bare skru opp en skrue, dra opp føleren, sette inn ny, og skru igjen skruen...

da kommer du å hjelper meg da :P !

- Audi a6 1.8 t 2002

- Golf III 1.6GL 96 - Solgt

- Toyota Corolla 88 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da kommer du å hjelper meg da :P !

Det er så enkelt at alle bør greie det selv. Det er bare å åpne panseret. Koble fra ledningen på føleren. Skru opp den ene skruen som er merket på bildet, dra opp føleren, sette inn ny føler, skru igjen, koble til ledningen igjen, og vips så er du ferdig!

speedo6ty.jpg

speedo27wh.jpg

VW Golf GTI 8v 93'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kål? det som er litt merkelig et at det skjer samtidig som speedometeret detter! Må jo være i sammenheng med det

Når speedoen min ikke funka,svingte nåla i bensin måleren fryktelig, varierte fra gir til gir, når jeg hadde den i andre var den kanskje halvfull og når jeg girte opp til 3je så var den nede på reserven

- 1995 VW "Cult Golf" :)

x 1986 VW Golf 2 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når speedoen min ikke funka,svingte nåla i bensin måleren fryktelig, varierte fra gir til gir, når jeg hadde den i andre var den kanskje halvfull og når jeg girte opp til 3je så var den nede på reserven

stemmer samma dritten med min det! så da tyder det på filter altså :)

- Audi a6 1.8 t 2002

- Golf III 1.6GL 96 - Solgt

- Toyota Corolla 88 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider