Gå til innhold

Bilbilder, ps cs2, eos-350d

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har et canon eos-350d digitalt speilreflekskamera, er det noen som har tips og forslag til objektivvalg f.eks for å ta bilder av banekjøring/biler i fart?

Bildene jeg tar blir som regel 3456 X 2304 pixler, dette blir for stort til å ha som bakgrunn på pc'en. Og ved å velge at bildet skal justeres etter skjermen blir det også rart.

Noen som vet hvordan man endrer formatet på bildet i photoshop cs2 slik at bildet blir 1024*768(vanlig oppløsning på skjerm)

Jeg har prøvd den automatiske adjusteren, men den justeret kun bildet linært, dvs endrer du bredden så endrer den høyden også. Kan man overstyre dette på noe hvis?

Er ikke så dreven på photoshop.

Let´s go, Hammer down!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har et canon eos-350d digitalt speilreflekskamera, er det noen som har tips og forslag til objektivvalg f.eks for å ta bilder av banekjøring/biler i fart?

Bildene jeg tar blir som regel 3456 X 2304 pixler, dette blir for stort til å ha som bakgrunn på pc'en. Og ved å velge at bildet skal justeres etter skjermen blir det også rart.

Noen som vet hvordan man endrer formatet på bildet i photoshop cs2 slik at bildet blir 1024*768(vanlig oppløsning på skjerm)

Jeg har prøvd den automatiske adjusteren, men den justeret kun bildet linært, dvs endrer du bredden så endrer den høyden også. Kan man overstyre dette på noe hvis?

Er ikke så dreven på photoshop.

Du trenger ikke noen superlinse for å ta bilder av bilder i fart. Alt ligger i teknikk og instillinger.

Eks:

BB20.jpg

Lukketid: 1/100sec

Blender: F14

ISO: 100

Brennvidde: 85mm

Photoshop er et program som det kan ta litt tid å sette seg inn i. Men det er absolutt ikke vanskelig å bruke. Når du tar bilder på max oppløsning med ditt 350D, vil disse bli som du sier 3456 X 2304 pixler. Dette justerer du lett i PS. Gå inn på Image->Resize->Image Size. Det beste er å la PS justere størrelsen linært, slik stemmer bredde og høyde og bildet blir ikke "dradd" på noen måte. Om du absolutt vil ha full frihet, så bare klikk bort hukket på "Constrain Propotions".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker 350-700mm linse(tele) til å ta bilder av go-karter i forholdsvis høy fart, og det funker greit, men bruker også en 17-85mm linse... Det meste avhenger av teknikken, ikke linse.. ;) Det kjekke med tele-linsa er at hvis du står på litt avstand fyller bilen hele bildet, og hvis du da kjører på max kvalitet(8 mpx), så får du med gaanske mange detaljer! :D

928

FL-612

7/CBR1100XX

Serie 3

City 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider