Torodd Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 Har en klakrelyd fra motorrommet når bilen er kald (stått over natta) har klart og lokalisere lyden fram til noe jeg tror er vannpumpa(tokk og fjerna reima og lyden var borte...) er satt ring rundt det jeg tror er vannpumpa (se bilde) , er det noen som kan bekrefte at det er vannpumpa eller si hva det er?? Går foresten en tykk slage opp til vanntanken så det må vel nesten være pumpa, er også en frostventil eller noe på den.. noen som vet om det er mye jobb og bytte den, pris og hva jeg må skru av for og komme til osv.. Siter BMW 320ia m-teck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Unitrack Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Ja dette er vannpumpen! er litt arbeid, men ikke stort! koster ikke mange pengene heller! Siter BMW E36 318 91mod BMW E30 325 85mod X:Bmw E30 M3 87mod,Audi A4 1.8t 97mod, Calibra 2.0 16v 91mod,Calibra 2.0 16v 90mod,Kadett E 1.6 Gt 86mod,Corolla Lx 87mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vx2go Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Torodd: om det er bilen din på bilde så har du vel omtrent vannpumpa ut alt der, så er ikke store jobben å få bytta den når du har tatt av alt det der. Men som Unitrack sier så koster det ikke alt for mye heller. Sikkert andre bilverksteder enn Audi som fikser det også bare du kjøper delene. Siter Zoom Zoom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torodd Skrevet Juni 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Torodd: om det er bilen din på bilde så har du vel omtrent vannpumpa ut alt der, så er ikke store jobben å få bytta den når du har tatt av alt det der. Men som Unitrack sier så koster det ikke alt for mye heller. Sikkert andre bilverksteder enn Audi som fikser det også bare du kjøper delene. Er et bilde fra vi byttet registerreima (slutten av januar) bare lurte på om det gikk ann og bytte pumpa uten og ta ned hele fronten.... Siter BMW 320ia m-teck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torodd Skrevet Juli 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Var vannpumpa som var slitt, lyden forsvant etter at jeg bytta vannpumpa :D Siter BMW 320ia m-teck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
poppet Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Var vannpumpa som var slitt, lyden forsvant etter at jeg bytta vannpumpa :D Forklar hvordan du gikk frem da du byttet da, lurer på om jeg må bytte min også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torodd Skrevet Juli 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Forklar hvordan du gikk frem da du byttet da, lurer på om jeg må bytte min også. Gråve trekk hva jeg gjorde. 1. skru av lyktene 2. skru av støtfangeren 3. skru opp vannslangen til vannpumpa, vannslangen til vanntanken og vannslangen som går inn i blokka (den som ligger under innsuget) så løsner du selve fronten (husk og skru av tempføleren som henger i radiatoren). 4. fjern multireima og reima til vann pumpa 5. fjern dekslene rundt registerreima 6. fjern dynamoen 7. skru av servoen og da løsner vannpumpa også :) Vis du skal bytte vannpumpa vil jeg anbefale deg og bytte registerreim også... Og husk og skru til alle skruene ;) det glemte jeg, å det hørst mildt sakt dramatiskt ut. Dette er en stor jobb, lykke til :) Noen bilder fra selve operasjonen :) Siter BMW 320ia m-teck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg