Gå til innhold

Noen i Roglands område (jæren) som vil bytte reg.reim for meg?

Ranger emnet

tenacius

Anbefalte innlegg

• Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Glemte å nevne det. Men prøvde med luftverktøy også. Riktignok ikke så lenge for bilen står en plass der det ikke er tilgang på strøm. :P Nærmere bestemt enn sykkelsti. (har ikke fått tid til å taue den hjem enda.) Forstod ikke helt hva du mente jeg skulle gjøre med den latmanssarmen men...

Opel Kadett D GTE-R 16v

Mazda MX5 1.6 Turbo

x - Volvo 240TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta en hammer å slå på latmansarmen, på denne måten rykker den av, i stedet for att du bare draaaaaar motoren rundt, det måtte jeg gjøre da maskinen sto i bukk, og toppen var av, og ingen luftverktøy.... det funker sikkert. du må slå en del ganger før du ser fremgang, men smør deg med tolmodighet :)

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing: Da står det nok feil. jeg har 230fk. skjedde ingen verdens ting når reg reima mi røyk..

og til tema. Det er kjempe lett å bytte reg reim.. det kan du gjøre selvom du er blind nesten :P

-+- Drift Fury -+-

Volvo740

Bmw e30 320 M5 motor

Mercedes 190e V8 (nye prosjektet)

-+- Drift Fury-+-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehh.. når det gjelder latmanns armen trenger du ikke slå noenting, mange rare folk som gir deg tullete svar.. bare sett bilen i 4 eventuelt 5 gir hvis du har det. så løsner den greit den.. latmanns arm er en lang stang med bits koppling i enden slik at du får mye mere moment når du skal skru løs ting..

-+- Drift Fury -+-

Volvo740

Bmw e30 320 M5 motor

Mercedes 190e V8 (nye prosjektet)

-+- Drift Fury-+-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehh.. når det gjelder latmanns armen trenger du ikke slå noenting, mange rare folk som gir deg tullete svar.. bare sett bilen i 4 eventuelt 5 gir hvis du har det. så løsner den greit den.. latmanns arm er en lang stang med bits koppling i enden slik at du får mye mere moment når du skal skru løs ting..

tog. han prøvde jo det, men bilen rulla bare, handbrekket hans virker ikke, og han prøvde å få en til å stå på bremsen men det jalp ikke.

jeg løsnet mitt reimhjul senest for 2 dager siden, mens motoren stod i en motorbokk, uten topp og allt (med vanlig size 1\2" skralle og hammer). da kan du komme med så lang latmansarm og så mye moment du bare vil, og jeg skal le av deg..

men, slår du på latmans armen så får du det av, fordi du slår den litt å litt rundt før veiva får snurret, helt til du kan skru den ut med handkraft.

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sviver bilen.. :D Takk for hjelpen alle isammen.. :) Spesiellt til turbojonas som har hjulpet meg et par ganger over telefon.. :) Men er et problem. Lambda (?) lyset i dashen lyser når bilen sviver.. Dette har ikke vært der før. Hva kan ha skjedd?

Opel Kadett D GTE-R 16v

Mazda MX5 1.6 Turbo

x - Volvo 240TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sviver bilen.. :D Takk for hjelpen alle isammen.. :) Spesiellt til turbojonas som har hjulpet meg et par ganger over telefon.. :) Men er et problem. Lambda (?) lyset i dashen lyser når bilen sviver.. Dette har ikke vært der før. Hva kan ha skjedd?

Det gjør det på min og.. Funker fint for det om..

Sjekk feil kodene... Ta og putt den som står oppi i 2 og se blinkekodene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør det på min og.. Funker fint for det om..

Sjekk feil kodene... Ta og putt den som står oppi i 2 og se blinkekodene..

Får feilkode: 1-3-1 Varvtalssignal saknas

2-1-4 Hastighetssignal fattas eller är felaktig

Disse to går jeg ut ifra har komt når reima røyk?

Får også: 2-3-2 Bränslesystemet kompenserer för rik eller mager blandning vid tomgång.

Opel Kadett D GTE-R 16v

Mazda MX5 1.6 Turbo

x - Volvo 240TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider