Gå til innhold

Hjulstilling bak..

Ranger emnet

mazdafreaks

Anbefalte innlegg

Nå har eg hatt senkesett og 18" hjul på denne bilen til dama en stund, og la merke til en lyd bak, hørtes ut som hjullager så eg sjekket opp i dette, la da merke til at bakdekkene er skjev slitt, er dette noe man kan gjøre noe med, som eg har sett så er det lite å justere på disse bilene, er dette noe man må leve med med senket golf eller, på alle mine tidligere mazda så kan de justere alle vinklene på understellet, hadde håpt å få dette rettet da eg har kun kjørt noen få 1000km med disse dekkene, takker for alle svar, Mvh Stian Oppistov.

http://www.bilforumet.no/faq.php

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har eg hatt senkesett og 18" hjul på denne bilen til dama en stund, og la merke til en lyd bak, hørtes ut som hjullager så eg sjekket opp i dette, la da merke til at bakdekkene er skjev slitt, er dette noe man kan gjøre noe med, som eg har sett så er det lite å justere på disse bilene, er dette noe man må leve med med senket golf eller, på alle mine tidligere mazda så kan de justere alle vinklene på understellet, hadde håpt å få dette rettet da eg har kun kjørt noen få 1000km med disse dekkene, takker for alle svar, Mvh Stian Oppistov.

Hjulstillinga blir som regel gal når du senker bilen, så det som lønner seg er å ta en 4-hjuls kontroll.. Hvor de forskjellige justeringsmulighetene er bak, vet jeg desverre ikke..

92 Civic: Remux Exhaust, Green Air Filter, MOMO Tornado ratt & Momo pedaler.

..:: Honda Power ::..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde eg hjulkontroll på den når eg måtte ha dette i vognkortet, men de kunne da ikkje justere noe særligt på disse, var vel kun spissingen forran, så da er eg ute etter andre muligheter å ordne dette, er ikkje så interesert i å bytte dekk flere ganger i sesongen..

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er vel bilde av et camber justerings-sett? Går sikkert ann å bruke det, men da får du bare justert camberen.. Hender ofte at 'toe-in' blir feil.. Det er når hjulet vrir seg inn- eller utover.. Det motsatte av camberen.. Hmm, litt kronglete forklaring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener, er toe inn eg må ha, men følger ikkje denne med da, er jo ingen justeringsmuligheter på de da, eg bryr meg ikkje om hva camberen blir bare den andre er riktig, man sliter jo ikkje noe særlig med dekk av masse camber da, på mx5en så maxet eg camber og caster, fikk en dekkslitasje som var ingenting, aldri hatt dekk så lenge på en rwd bil, virket som den slet mindre pga hele dekket var nedi,,

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener, er toe inn eg må ha, men følger ikkje denne med da, er jo ingen justeringsmuligheter på de da, eg bryr meg ikkje om hva camberen blir bare den andre er riktig, man sliter jo ikkje noe særlig med dekk av masse camber da, på mx5en så maxet eg camber og caster, fikk en dekkslitasje som var ingenting, aldri hatt dekk så lenge på en rwd bil, virket som den slet mindre pga hele dekket var nedi,,

Ok.. Hvordan justeringa er på toe-in vet jeg ikke.. Kan jo prøve å høre med Møller eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta hele bakstillinga en gang i tiden på golfen til en kompis, kan ikke si jeg så noen justeringsmuligheter bak der. Tok en 4-hjulskontroll etterpå. Var noe feil, men det kunne man visst ikke gjøre noe med(vet ikke med de greiene du har funnet). Slet ikke mye dekk av den grunn. Får kjøpe ordentlige dekk neste gang :D

Bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta hele bakstillinga en gang i tiden på golfen til en kompis, kan ikke si jeg så noen justeringsmuligheter bak der. Tok en 4-hjulskontroll etterpå. Var noe feil, men det kunne man visst ikke gjøre noe med(vet ikke med de greiene du har funnet). Slet ikke mye dekk av den grunn. Får kjøpe ordentlige dekk neste gang :D

Problemet er at eg har gode dekk og gidder ikkje slenge pengene ut vinduet, nei får selge dritten av bil istedet, at en 2002 modell ikkje har slikt er jo skremmende, hehe får annbefalle en japse til fruen istedet, mazda hadde slikt fra 1989 dem, der kan man justere toe inn bak, hvorfor de ikkje har dette på en slik dyr tysker er da rart, og er da rart at de ikkje har konstruert bilen slik at toe inn følger med understellet, noe som det også gjør på japse,

Maks 5 linjer i signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider