Gå til innhold

Audi S6

Ranger emnet

SyClOnE

Anbefalte innlegg

Hei.

Har fått tilbud på innbytte i en 95 mod. Audi S6 med alt? utstyr,

170k på telleren og 6 trinns kasse.

Det jeg lurer på, er denne like ille på forsikring som S4?

Og er det eventuelt noen sjukdommer på disse bilene?

Bilen går i nordnorge.

Evnt. andre ting jeg burde passe på?

Mvh Geir

'05 Audi A6 TDI

- x '03 Audi A4 TDi Q S-Line

- x '91 Audi S2 Coupe

- x '91 mod. GMC Syclone

- x '92 BMW 520i 24v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der var en pen bil ja! Sjekk bakbremser.. kalipterne er dårlige.. ellers er det vel ikke så veldig mange sjukdommer spesielt for disse bilene.. Fjærbeinslager er dårlige, og grenrøret har en tendens til å sprekke.. sjekk eksosanlegget.. Det koster $$ Klima pumpa er også dårlig.. ganske dyr å.. Rust er sjelden et problem, med mindre den har vært krasjet..

S4 sedan skulle gjenstridige ha 5900kr i året for av meg, med full bonus og kasko.. Kan vel ikke være så jævlig dyrt på S6 heller da vel? Endel verre i byer dog..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

S4 sedan skulle gjenstridige ha 5900kr i året for av meg, med full bonus og kasko.. Kan vel ikke være så jævlig dyrt på S6 heller da vel? Endel verre i byer dog..

Gjensidige skulle ha nokså nøyaktig det dobbelte for en S6 var som for en S4 vare/sedan/stasjon når jeg hørte med dem sist.

Litt usikker på hvorfor det er sånn, men det er kanskje veldig mange flere S6-er som er stjålet?

Et tips er i hvert fall å sjekke pris på forsikring før men kjøper bil. Dessverre.

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KeW|ar

ikke Gjensidige heller??

Det er de jeg bruker paa min S6 og det koster meg ca 7000,- for full kasko i aaret.

Javel..de sa jeg måtte være over 28, ha egen garasje, og sporingssystem på bilen..da kunne de se på saken..

'05 Audi A6 TDI

- x '03 Audi A4 TDi Q S-Line

- x '91 Audi S2 Coupe

- x '91 mod. GMC Syclone

- x '92 BMW 520i 24v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surt ass:( Må jo vera over 200 år og kjørtskadefrit i 250 år, ha garasje, alarm, ekstra bremselys, vaktbikkje, bo i kontorene te securitas, aldri kjøre over 30km/t, ikke bo i byer med over 200 inbyggere, ha 250% bonus osv for å få forsikra en bil med over 110 hk...

Forsikrings-folk er noen rare dyr...:rolleyes:

I am really not an violent man, but I think I have to kill someone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SyClOnE

Javel..de sa jeg måtte være over 28, ha egen garasje, og sporingssystem på bilen..da kunne de se på saken..

Merkelig.... jeg var 25 da jeg kjoepte min... ikke har jeg sporings system heller. Garasje har jeg, men det er det foerste gang jeg har hatt og paa alle mine tidligere biler har jeg opplyst om at jeg har garasje selv om jeg ikke har det.

Gjelder aa floerte med de kvinnelige ansatte:)

1997 Audi A8 (S8 wannabee)

1997 Audi S6 (http://www.bankraner.no)

2006 Vw Touran 2.0 TDI Highline

99/00 Suzuki Gsxr 750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SyClOnE

Hos Gjensidige hjelper det å være total/verdi-kunde også. Tror definisjonen er at man må ha minst tre forsikringer hos dem.

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider