Gå til innhold

Gode tips om salg av bil

Ranger emnet

Pana

Anbefalte innlegg

Tør du ikke skrive prisen i annonsen, er den for høy!

Second that..

Ellers er det som nevnt viktig med gode bilder og mange bilder.

Legg de beste bildene inn på annonsen og ha klart resten for dem som vil ha fleree på mail. Annonser overalt, altså AutoDb, Finn, Zett, lokalavisen osvosv.

Dermed får du flere som ser at bilen din er til salgs.

Stikk innom et reklamebyrå og be dem lage til salgs merker til deg som du kan ha i bakruta, f,eks: Til salgs ring xxxxxxxxx og pris

Fiks alle småfeil du vet du har, f,eks manglende parklys, løst dørhåndtak osvosv.

Lykke til..:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe problem å ikke ha pris i salgsannonser.

En ting som erviktig er å siifra om feil når folk ringer. Er utrolig mange biler jeg har sett på som skal være strøkne men så er det bare søppel. Trorfolk at kjøperne erblinde?

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt etter bruktbiler til rundt 50 000 en stund, og hvis det står "ring" i stede for pris hopper jeg bare rett forbi. Gidder ikke se på en bil hvis jeg må ringe selger for å få vite prisen. Synes også det er viktig at det er mange og gode bilder av bilen, båte utvendig og innvendig. Skal snart legge ut bilen min for salg, så dette var en fin tråd slik at jeg kan se hva jeg bør skrive i annonsen.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vask og poler bilen. Rydd og vask inni og hent kamera.

Du bør ta deg god tid på bildedelen. Ta bilder av alle sider, innvendig og motorrom.

Hvis du kjenner noen hobbyfotografer, kan bildene bli mye mer interessante med en gang.

Legg bildene i full størrelse på internett (photobucket, imageshack eller hjemmesiden din) og link til dem i annonsen.

Det er en stor fordel å skrive korrekt norsk i annonsen, jeg har flere ganger blitt skremt bort fra annonser pga dialekt og skrivefeil.

Ikke skriv ting som "annonseselgere kan dra til helvete", skriv heller "Annonseselgere er uønsket" hvis dette skulle være ett problem.

Når folk ringer på annonsen, bør du være hyggelig og imøtekommende.

Ikke gi kjøpere ett inntrykk av at du synes han er pågående og masete.

Fortell gjerne historien til bilen. Når du kjøpte den, hvilken stand den var i når du kjøpte den og hva du gjorde med den.

Fortell også om hvordan du har vedlikeholdt den (feks oljeskift hver 5000km).

Hvis kjøperen skal komme hjem til deg og se på bilen, kan det være en fordel å rydde i garasjen og fjerne ting som ligger å slenger rundt om huset. Da får han inntrykk av at du er en ryddig og ordentlig person.

Sett gjerne prisen ett par tusen høyere enn du har planer om å ta for den og gi kjøperen avslag for småfeil. Da føler vedkommende at han gjør en god handel.

Lykke til med salget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider