Volvo245TIC Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 Jeg har Volvo V8 med 350 kasse og planlegger å bytte til TH700 kasse. Problemet er bare det at etter hva jeg har hørt så er den kassa 7,5cm lenger...? Det jeg da lurer på er om det er noen her som vet om noen som kan korte akslingen og sveise den sammen og få den ordentlig balansert uten at jeg må betale en formue for det...?? Tar gjerne imot tips! Siter 1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8 1996 Toyota Hiace 2,4 2003 Peugeot 307SW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 GKN unicardan har vel gjort det på en del 240ier fra før. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 ellers er det faktisk sentrering i enden. så det går helt greit å sveise så lenge man lager bra fuger.. må gjøre detta på nye akselen til m90'n ny m90 med kryss.. gamle m90'n hadde medbringer, så da må det lages ny aksel :P Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 Jeg handla fra gkn unicardang... Det koster jo litt men de har erfaring med å laga det og det blir jo helt 100... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 evt få et sveiseverksted til å korte den. for så å sende den til uni-kardang.. men det spørs hva som er billigst Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 Uni Cardan tar 2000(+mva?), mens Hamar Bremseservice tar 1600(+mva?) for samme jobben. Altså innkorting og balansering. Dyrt nok spør du meg. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 Jeg kortet min selv jeg. Den holder enda. Jeg tok den med på skolen, meket den med en tydelig strek, saget den til rett lengde, la den i vinel stål og satt strek mot strek (tok meg god tid til det!) så punkta en den og sveiste mens jeg holdt, flytta ikke nevene en nano mm. Ingen vibrasjoner i bilen, ble helt 100. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 Jeg kortet min selv jeg. Den holder enda. Jeg tok den med på skolen, meket den med en tydelig strek, saget den til rett lengde, la den i vinel stål og satt strek mot strek (tok meg god tid til det!) så punkta en den og sveiste mens jeg holdt, flytta ikke nevene en nano mm. Ingen vibrasjoner i bilen, ble helt 100. hvis lagrene i girkassa og bakakselen din ryker om ett års tid, så vet du ihvertfall hvorfor ;) Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 det er jo ikke sankk om att det holder eller ikke, det er jo snakk om ballansen.. Jeg måtte vel ut med rundt 5 for en pro stock aksel... Ny sådan Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 hvis lagrene i girkassa og bakakselen din ryker om ett års tid, så vet du ihvertfall hvorfor ;) han har jo allerede røket de.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 hehe ok, nå vet han vertfall hvorfor ;) Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Uni Cardan tar 2000(+mva?), mens Hamar Bremseservice tar 1600(+mva?) for samme jobben. Altså innkorting og balansering. Dyrt nok spør du meg. Synes ikke det er spesielt dyrt, hvor ofte er det man gjør dette, dessuten så kan det få store konsekvenser hvis kardangen ryker under kjøring, så da er det greit å ha noen å skylde på. Å sveise kardanger når man er skoleelev er vel ikke det smarteste. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Er kanskje ikke dyrt i forhold til totalen, men jeg syns det er litt dyrt i forhold til arbeidsmengden som blir utført. Har vondt for å tro at det tar så veldig mange timer?! Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 . er jo en ganske simpel jobb.. kappe... korte. slå inn gamle delen og sveise ihopes.. for så å balansere Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.