Gå til innhold

Noen som kan korte min mellomaksel?

Ranger emnet


Volvo245TIC

Anbefalte innlegg

Jeg har Volvo V8 med 350 kasse og planlegger å bytte til TH700 kasse.

Problemet er bare det at etter hva jeg har hørt så er den kassa 7,5cm lenger...?

Det jeg da lurer på er om det er noen her som vet om noen som kan korte akslingen og sveise den sammen og få den ordentlig balansert uten at jeg må betale en formue for det...??

 

Tar gjerne imot tips!

1975 Volvo 264 GLE Chevy 350 V8

1996 Toyota Hiace 2,4

2003 Peugeot 307SW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ellers er det faktisk sentrering i enden. så det går helt greit å sveise så lenge man lager bra fuger.. må gjøre detta på nye akselen til m90'n ny m90 med kryss.. gamle m90'n hadde medbringer, så da må det lages ny aksel :P

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handla fra gkn unicardang... Det koster jo litt men de har erfaring med å laga det og det blir jo helt 100...

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kortet min selv jeg. Den holder enda.

 

Jeg tok den med på skolen, meket den med en tydelig strek, saget den til rett lengde, la den i vinel stål og satt strek mot strek (tok meg god tid til det!) så punkta en den og sveiste mens jeg holdt, flytta ikke nevene en nano mm. Ingen vibrasjoner i bilen, ble helt 100.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kortet min selv jeg. Den holder enda.

 

Jeg tok den med på skolen, meket den med en tydelig strek, saget den til rett lengde, la den i vinel stål og satt strek mot strek (tok meg god tid til det!) så punkta en den og sveiste mens jeg holdt, flytta ikke nevene en nano mm. Ingen vibrasjoner i bilen, ble helt 100.

 

hvis lagrene i girkassa og bakakselen din ryker om ett års tid, så vet du ihvertfall hvorfor ;)

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo ikke sankk om att det holder eller ikke, det er jo snakk om ballansen..

Jeg måtte vel ut med rundt 5 for en pro stock aksel... Ny sådan

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uni Cardan tar 2000(+mva?), mens Hamar Bremseservice tar 1600(+mva?) for samme jobben. Altså innkorting og balansering. Dyrt nok spør du meg.

 

Synes ikke det er spesielt dyrt, hvor ofte er det man gjør dette, dessuten så kan det få store konsekvenser hvis kardangen ryker under kjøring, så da er det greit å ha noen å skylde på. Å sveise kardanger når man er skoleelev er vel ikke det smarteste.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår