Sower Skrevet Juni 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2006 Bare så vi har en liten oversikt her... ;) Hvor lenge har ca. en godt stellt saab 900 (80+ modell) i levetid i km. ca. ? Går motoren kveld etter 300.000, eller er den ei kule selv etter 500.000?;) Og mens vi har denne oppe... hva med turboen? svekkes den ganske tidlig, og er den billig å bytte ut? :O Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tweeky Skrevet Juli 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2006 16v har samme motoren som i 9000 Turbo. De går som ei kule etter 500.000 hvis de er litt velholdt. Motoren i bunn og grunn er dønn slitesterk! Sett flere som har bikka 500.000 glatt, bare dårlige synk.ringer i kassa. Turboen er en Garett T3. Det hender den blir dårlig etter 350-400.000, men er folk som kjører 500 med samme turboen. Eneste det står på er oljeskifte. Ettersom det er reg.kjede på dem er de veldig avhengige av at oljen byttes innimellom. Kjedlig med reg. ras! Siter - 1993 Saab 9000 Aero - 1986 Mercedes E300 - Jobbil m/ manuell - Kristoffer, Stcn N783 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VillmanN Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 Både mamma og pappa har hver sin saab 900, min erfaring med de bilene er at du må skyte de for å bli kvitt de. Holder seg godt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sower Skrevet Juli 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 12, 2006 veldig bra å vite! :D legger merke til at den motoren til den saaben jeg nylig kjøpte meg ser pen og lyder ikke noe dårlig selv for å være 87mod og har kjørt en stor del.. :) Siter H-mjølk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wolwerix Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 Bumper denne med å fortelle om egne erfaringer :) min har gått snart 250' og merker ingenting, starter og går når som helst og hvor som helst. bilen blir kjørt litt hardt noen ganger, høyt turtall, bremsing og bryting i alle rettninger å fasonger (18 års syndromet? :P) MEN det er _sjeldent_! og bilen er like "happy" etterpå :) Fikk den nettopp EU godkjent, og eneste 2'er feilene jeg fikk var en bremseslange som måtte skiftes, ett hjullager måtte byttes og stramming av håndbrekk Eneste negative jeg har å si er at synkroniseringa i girkassen er litt shabby, den kan av og til finne ut at den ikke vil gå rett inn i 1. giret dersom jeg kjører og stopper i f.eks. 2. eller 3. uten å være litt treg og lage noen "fine" lyder. samt at når den skal i revers kan den lage noen lyder.. så lenge at man tar det rolig og ikke bryter den i gir går det utmerket. Angående turbo har jeg ingen direkte erfaringer annet at jeg har en kompis som har en 900T8 som nettopp rundet 300' og har fått forståelse av at han er storfornøyd, ingen spesielle plager :) Kan med hånda på hjertet si at SAAB 900 har en god motor som går langt om den får den omsorgen den trenger Siter VW Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sparkey Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 jeg har da også en forkjærlighet for Saab(900) .Nå er det ikke lenger hjertet som banker ,men rådelagrene. Den har ikke gått lengre enn 231 k ,og så dagens lys i 94..;) Noen som vet hvor man kan får tak i en ny motor evt, så den kan kjøres igjen? HAr sett en del omkring ,og det er ikke så lett og finne 2.3 liter'n til salgs. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
otis Skrevet Desember 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 Denne bilen har gått litt lengere enn deres biler. http://forbruker.no/bil/article1575960.ece Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab96 Skrevet Desember 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 Her er et par andre artikler om samme bilen. http://www.todaystmj4.com/_content/news/topstories/story_5856.asp http://www.vibilagare.se/artikel.asp?guid=ACAAA44E-3928-49F8-B1CC-300D090F4C2E Angående det med turboen, jeg har en 900 Aero makan til den i linkene, bare at min er '88, den har gått 250.000 og på den begynner turboen å bli ganske klar for utskifting, men nå er den trimma da, jeg vet ikke hvor mye den er trimma, eller hvor lenge den har vært det, men at den har hatt rundt ca 200hk i minst 7-8 år skal du ikke se bort i fra, og det kan jo ha litt å si. Ny(overhalt) turbo koster 5350 for en til fulltrykks turbo, eller 5700 for en til lavtrykk hos Speedparts Siter '75 Saab 96 v4 Rallybil '80 Saab 96 V4 Jubileum '88 Saab 900 Aero '90 Saab 900 Aero '96 Saab 9000 Aero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.