Gå til innhold

Trimming av B230F 240

Ranger emnet

EVOLVE_88

Anbefalte innlegg

Halla folkens!! Noen som har tips på trimming av en B230F??

Det som jeg har tenkt å gjøre er:

sette på bedre Grenrør

effanlegg (mulig 3")

filter

bedre kam

plane topp

noe mere som kan gjøres?? bedre topp?? større dyser?? hvor mye kan man få av HK av det lille der??

håper svar!!!

-volvo 240 88mod 240GLE

-Turbo prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

N/A tuning er alltid dyrest, med mindre du har deler liggende eller du har noen som selger deg deler veldig billig.

Et N/A grenrør koster jo feks. lett 2-3.000kr. En trimkam koster deg en del lapper, chip gjør heller lite (5% om du er heldig). Effektanlegg koster vel en ca. 3000kr.

Du er mao. fort oppe i 7.000 +- 2000kr.

Jeg vet ikke om jeg er enig i at turbo koster mer, da du kan få en b230et for samme prisen som N/A tuningen. Greit nok, ET'en er ikke verdens sterkeste motor, om den re eldre enn 1989, men du kan ta ut mer effekt av en b230et før 89, enn en vanlig b230f med øko-trim.

evnt. kan du vel montere turbo på f'en og kjøre LAVBOOST. Da vil den jo bli veldig gatevennelig. En brukt turbo, turbomanifoil, just-btr trenger du vel..Vet ikke hvor mye det kommer på tilsammen? 3-4.000?

Jeg ville egentlig vurdert dette som seriøst alternativ:

* spare cash til b230ft/fk 93'->

* lodde inn formotstander

Jeg tror det blir både rimeligere og enklere å hive i en turbomotor.

Om du derimot vil ha N/A, værsågod :-) N/A lyd er jo fett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor enig jeg er i at en 230et er noe særlig bra valg, de sluker bensin som pokker.

Ble egentlig litt overrasket hvor godt 244'n min går nå, kun med 531 + vx(3?) og grenrør.

Kan selvsagt ikke sammenlignes med turbo, men den var litt småhissig.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor enig jeg er i at en 230et er noe særlig bra valg, de sluker bensin som pokker.

Ble egentlig litt overrasket hvor godt 244'n min går nå, kun med 531 + vx(3?) og grenrør.

Kan selvsagt ikke sammenlignes med turbo, men den var litt småhissig.

SLUKER benisn?? Jeg har ikke noe problemer med å kjøre på 0.9 l/m med min!

Volvo 240 Lazer blue

*Volvo 940 Turbo

*Volvo 740 Turbo

*Volov 745 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å kunne kjøre noe trykk på en sugis må du: gi den mere bensin og senke kompen.. DVS: Du må enten dreie ned stemplene eller sette inn FT stempler samt at du må bytte dyser, bokser, sette inn formotstander og masse annet ding ding dritt. Er billigere å få tak i en komplett FT enn å bygge om en F. Da en må sanke deler, får sjeldent tak i alt fra samme person. Samt at en FT blir mere holdbar med mindre du koster på F motoren en skyhøy pris.

Trimming av F motor: Jeg ringte til Pedersen og Simco og hørte på dette (da det satt F motor i min originalt), vurederte å ta ut rundt 160hk.

Da var det snakk om porting, planing, chips, annen kam, grenrør, grøvre eksos, filter og litt dill dall. 30000kr kom det garantert til å koste (nye deler). Det er mere enn det koster å sette inn en standard FT motor, og da er det billig og enkelt å dra ut rundt 200hk av den i forhold.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare ved å hive på en turbo og sette på en justerbar btr, burde man kunne kjøre ca 0,3 i trykk. Er merkbart det på så høy komp.

Kanskje bruke tenningshjerne fra en ft/fk er å anbefale.

Evnt kjøre med e85, kunne man sikkert lada 1bar.

Skal man kjøre sugis, ville jeg heller hentet en 740glt fra sverige som delebil.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trodde dere var ferdig me å påstå at gamle volvoer me innsprøytning suger bensin!min gamle B21et ligger på 1.08 på blandet.. dette er da urgammal insprøytning som spruter konstant.. ekke gærnt.. forgassere suger ja..

har en 230F i min 245..går jo ikke nå..sinna på den ja!!dritt motor.. hehe.. med tenning på får jeg + på begge kontaktene til dysene..uff

70`144,99`MB 220Cdi

Lenke til kommentar
Del på andre sider