Gå til innhold

Trimming av B230F 240

Ranger emnet

EVOLVE_88

Anbefalte innlegg

ok. takker for råd. kan få billig grenrør og 2.5" + filter billig av en kamerat. plane topp og bytte kam er nok det som er dyrest for meg der. kan sikkert få en B230 ET å. men den begynner sikkert å bli slten. den har gått 350000km å begynner å drikke vann. så tipper heller på en 94- 95 modell 230FT/FK da heller om jeg skal ha turbo i jolla mi.

-volvo 240 88mod 240GLE

-Turbo prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluss at det sikkert er ett slit uten like å bygge om 740 ledningsnett i 240 om jeg skal ha 230ET eller 230FT fra 940?? Noen som har erfaringer med dette eller?? Er det vanskelig å bygge om?? en kamerat av meg skal straks bygge om en 240 til turbo maskin, med en 230ET maskin fra 740. har alt av lednings nett fra 740n

-volvo 240 88mod 240GLE

-Turbo prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å kunne kjøre noe trykk på en sugis må du: gi den mere bensin og senke kompen.. DVS: Du må enten dreie ned stemplene eller sette inn FT stempler samt at du må bytte dyser, bokser, sette inn formotstander og masse annet ding ding dritt. Er billigere å få tak i en komplett FT enn å bygge om en F. Da en må sanke deler, får sjeldent tak i alt fra samme person. Samt at en FT blir mere holdbar med mindre du koster på F motoren en skyhøy pris.

Trimming av F motor: Jeg ringte til Pedersen og Simco og hørte på dette (da det satt F motor i min originalt), vurederte å ta ut rundt 160hk.

Da var det snakk om porting, planing, chips, annen kam, grenrør, grøvre eksos, filter og litt dill dall. 30000kr kom det garantert til å koste (nye deler). Det er mere enn det koster å sette inn en standard FT motor, og da er det billig og enkelt å dra ut rundt 200hk av den i forhold.

kor masse ska man dreie dei ned da? og har alt uten om hjerne og dyser..nokon som har te salgs? eller kor kan eg kjøpe stempel

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vel kommet frem tidligere at det da er lettere å bare kjøre motronic på ft'n..

Det er det absolutt ikke, motornic er no dritt i forhold til LH.2.4, På LH2,4 trenger du ikke ledningsnette fra 940, man bruker enkelt å greit ledningsnett fra en 240 med LH,24 og lodder inn formotstandene. ikke gjør ting så vanskelig, det er en MYE lettere løsning, bare se i ombyggningsguiden min. Skal man ha Fk/FT i 240 så kaster man 940 nettet og bruker orginalt 240 nett, men lodde inn motstandene

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gå fint det.. Vet ikke åssen det er med "knackgivaren" om du må borre og gjenge opp et hull til den i ET blokka siden den ikke har det. Også må du bytte svinghjul. Ellers så skal vel det meste passe sånn tålig. Du må/bør også ha innsprutbokser til turbomotor hvis du skal ha litt fres i treskeren. Har 4 FT dyser liggende...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider