Gå til innhold

Trimming av B230F 240

Ranger emnet


EVOLVE_88

Anbefalte innlegg

ok. takker for råd. kan få billig grenrør og 2.5" + filter billig av en kamerat. plane topp og bytte kam er nok det som er dyrest for meg der. kan sikkert få en B230 ET å. men den begynner sikkert å bli slten. den har gått 350000km å begynner å drikke vann. så tipper heller på en 94- 95 modell 230FT/FK da heller om jeg skal ha turbo i jolla mi.

-volvo 240 88mod 240GLE

-Turbo prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluss at det sikkert er ett slit uten like å bygge om 740 ledningsnett i 240 om jeg skal ha 230ET eller 230FT fra 940?? Noen som har erfaringer med dette eller?? Er det vanskelig å bygge om?? en kamerat av meg skal straks bygge om en 240 til turbo maskin, med en 230ET maskin fra 740. har alt av lednings nett fra 740n

-volvo 240 88mod 240GLE

-Turbo prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å kunne kjøre noe trykk på en sugis må du: gi den mere bensin og senke kompen.. DVS: Du må enten dreie ned stemplene eller sette inn FT stempler samt at du må bytte dyser, bokser, sette inn formotstander og masse annet ding ding dritt. Er billigere å få tak i en komplett FT enn å bygge om en F. Da en må sanke deler, får sjeldent tak i alt fra samme person. Samt at en FT blir mere holdbar med mindre du koster på F motoren en skyhøy pris.

 

Trimming av F motor: Jeg ringte til Pedersen og Simco og hørte på dette (da det satt F motor i min originalt), vurederte å ta ut rundt 160hk.

Da var det snakk om porting, planing, chips, annen kam, grenrør, grøvre eksos, filter og litt dill dall. 30000kr kom det garantert til å koste (nye deler). Det er mere enn det koster å sette inn en standard FT motor, og da er det billig og enkelt å dra ut rundt 200hk av den i forhold.

 

kor masse ska man dreie dei ned da? og har alt uten om hjerne og dyser..nokon som har te salgs? eller kor kan eg kjøpe stempel

signaturregler: www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har vel kommet frem tidligere at det da er lettere å bare kjøre motronic på ft'n..

 

Det er det absolutt ikke, motornic er no dritt i forhold til LH.2.4, På LH2,4 trenger du ikke ledningsnette fra 940, man bruker enkelt å greit ledningsnett fra en 240 med LH,24 og lodder inn formotstandene. ikke gjør ting så vanskelig, det er en MYE lettere løsning, bare se i ombyggningsguiden min. Skal man ha Fk/FT i 240 så kaster man 940 nettet og bruker orginalt 240 nett, men lodde inn motstandene

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal gå fint det.. Vet ikke åssen det er med "knackgivaren" om du må borre og gjenge opp et hull til den i ET blokka siden den ikke har det. Også må du bytte svinghjul. Ellers så skal vel det meste passe sånn tålig. Du må/bør også ha innsprutbokser til turbomotor hvis du skal ha litt fres i treskeren. Har 4 FT dyser liggende...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår