Gå til innhold

Skal lakkere Starlet'n, trenger råd/tips! =)

Ranger emnet

ToyotaStarlet

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

Mitt første innlegg og mitt første store prosjekt....

Og trenger masse hjelp...

Jeg vil slipe ned bilen og lakkere den på begge sidene, taket ser veldig bra ut.., men sidene har rusta på en del steder, og har mange rust flekker på noen steder også..

Så planen var å slipe ned bilen på begge sidene og lakkere, men hvordan skal jeg gjøre det?

Jeg skal låne kompressor, og da skal jeg kjøpe alt utstyr selv det jeg kommer til å trenge for å bruke med kompressoren....

Hva syns dere jeg skal gjøre med bilen, for å få: Fjernet det meste av rusten, gjøre noe at rusten holder seg borte lenge nok, og få en fin resultat av lakkeringen... NB: Jeg vil gjøre alt selv, (bortsett fra å sveise hjulbuene bak, det skal en pappa kjenner, gjøre)

Burde jeg sandblåse? eller bare pusse?

Og kan noen få fiksa en liste over alt jeg burde kjøpe inn....og hva jeg burde gjøre??

Jeg er veldig takknemlig hvis noen gidder å ta seg tid til å svare på spørsmålene mine, da jeg ikke har så mye erfaring fra før.. :)

Legger ved bilde av bilen.....

3_1433336136.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp deg en pussemaskin og puss i vei! cluet er å pusse vekk all rusten så du kommer helt ned til metallet. så må du ha på rustbeskyttende primer.. det ser ut som metallic lakk?

Ja det er met. lakk, men kan du linke til noen pussemaskin som er anbefalt for denne jobben?....helst en litt rimelig en, trenger ikke å være så dyr....

Og rustbeskyttende primer....hmmm, kan du gi meg en link til det å? :)

Og litt over rusten å sånt, der det ser ut som om det ikke er rust, så tror jeg rusten har gått under lakken litt lenger opp, burde jeg pusse ned helt til metallet bare der rusten er eller på større deler rundt rusten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider