Gå til innhold

*lag denne sticky! hvilken truetrac klump passer?

Ranger emnet

B230ft

Anbefalte innlegg

lurte på om de som VET og selv har kjøpt og prøvd kan si akkurat hvilken klump, og hvilke andre smpting som trengs for montering? hadde vært godt å fått det enkelt å greit svart på hvitt en gang for alle, da det er flere som går å ulmer med tanker om å handle..

*i mitt tilfelle blir det en 940aksel regner jeg med, er vel 3.54:1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei.. Det er Dana 30 som passer inn i volvo akselen. Dana 30 rear er den som er best egna.. den fins til utveksling 3,73 og høyere og vare nr fra reider racing er 4912A411.. Man må da skru over kronhjul, kjøpe nye/sette over gamle lagere og eventuelt kjøpe tonehjul til el speedo på volvo. skal man ha på tonehjulet må klumpen dreies litt ned da den er litt for stor. Så er det dette med shimsing som jeg aldri kommer til å skjønne noe av.. hehe..

1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om vi skal ha en sticky, vil jeg ikke den skal begynne slik som dette.

No Offence, men en sticky bør begynne med fakta, som en artikkel.. (som feks. guiden fra a -> f/ft/fk)

Jeg har svart i den andre tråden, (som denne er en ny duplikat av).

Ellers, vil jeg si noe, som kanskje kan virke litt arrogant, men:

Om dere ikke vet hvordan dere shimser, har dere nok ikke kunnskap eller verktøy nok til å gjøre det.

Da kommer det store spørsmålet:

* Bør dere heller sette bort jobben?

ps. IGJEN: Jeg mener ikke å være frekk! Jeg satte selv bort jobben, da jeg ser lite vits i at jeg skal mekke på en ny bakaksel med en ny diff, for så å kjøre 200 meter, før den ryker (pga. jeg har gjort noe seriøst gale).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår