Gå til innhold

FK vs FT

Ranger emnet


Mad-Ass

Anbefalte innlegg

Kan tenke meg at dette spørsmålet er stilt mange ganger før, men jeg spør fordi om...:

Er det samme topp på FK som FT, altså 531?

 

Når kom M90 kassa, og når kom FK motoren?

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

940turbo(ft) fikk M90 i '94, i 94 kom 940 med fk, og de overtok for det so før het GL utstyrt med søkkis motor, så fra og med 95 er alle 940's turboer, og alle ble da levvert med M90..

 

begge har 530 topp som sagt, og ja kun ET motoren med 531(turbomotor ja), eller kom den på fb og fx, men med litt anderledes forbrenningskammer, dvs litt høyere komp. slik jeg har forstått det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det da å sette en 531 topp på en FK/FT.. Merker man mer effekt med å bare flytte over? Regner med at kammen på ET kanskje er bedre enn FK/FT også da...?

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står faktisk 531 på b230fb(940) og 230fx(240) også..men disse er ikke turbomotorer så vet ikke om man må bytte ventiler før man monterer di på turbo...

 

heh driver du å quoter innlegga mine?;) neida.. tror ventilene greier det fint, men de toppene har litt høyere komp, og det er jo ikke gunstig ved överladning

 

du med blokka, selv om bilen ble levvert i 95, kan det være at blokka ble støpt i 94 vettu, så sikkert det som er tilfelle hos deg..

 

og ja, ET har vel k kam? og de e rjo bedre enn ft/fk kammen..(t eller m?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heh driver du å quoter innlegga mine?;) neida.. tror ventilene greier det fint, men de toppene har litt høyere komp, og det er jo ikke gunstig ved överladning

 

du med blokka, selv om bilen ble levvert i 95, kan det være at blokka ble støpt i 94 vettu, så sikkert det som er tilfelle hos deg..

 

og ja, ET har vel k kam? og de e rjo bedre enn ft/fk kammen..(t eller m?)

 

Sitter vel T kam i FT/FK ja..

"95 VW Golf III (grevlingbil)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

a kam i 531 til ET ja...

 

Setter du på 531topp fra ET på en FT/FK som har 8.7:1 i komp fra før får du iflg. gutta på TPC forumet 8.5:1 i komp. I kombinasjon med f.eks. K-kam eller noe annet spennende, litt større turbo og div kan det jo bli en rett festlig motor.

 

jeg har 531 og k-kam på min FK nå, men har knapt nok kjørt den pga fraværende drivverk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår