Mad-Ass Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Kan tenke meg at dette spørsmålet er stilt mange ganger før, men jeg spør fordi om...: Er det samme topp på FK som FT, altså 531? Når kom M90 kassa, og når kom FK motoren? Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Er det ikke 530 topp originalt på FT a? FK også? ET som har 531? FK motoren kom vel i 95' og det samme med M90 kassa? Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet Juni 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 hmmm.. Kan vel stemme det med 530 toppen ja. Ingen andre turboer enn ET som har 531 topp? Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 531 topp kom ikke orginalt på FT/FK fra 940 Turbo motoren... Sitter 530 topp orginalt på de... Ang M90 kassa, så kom den i 94... Har sett flere 94 modeller med M90 kasse orginalt med FT motor i... FK`n kom i 95... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 940turbo(ft) fikk M90 i '94, i 94 kom 940 med fk, og de overtok for det so før het GL utstyrt med søkkis motor, så fra og med 95 er alle 940's turboer, og alle ble da levvert med M90.. begge har 530 topp som sagt, og ja kun ET motoren med 531(turbomotor ja), eller kom den på fb og fx, men med litt anderledes forbrenningskammer, dvs litt høyere komp. slik jeg har forstått det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet Juni 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Hvordan er det da å sette en 531 topp på en FK/FT.. Merker man mer effekt med å bare flytte over? Regner med at kammen på ET kanskje er bedre enn FK/FT også da...? Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsverm Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 M90 på 940Turbo (FT) fra årsmodell 1994 (høst 93). M90 og lavtrykksturbo (FK) på standard 940 fra litt uti 1995 - i følge brosjyren har 1995-modellen (høst 94-tidlig på året 95) M47 og 130 hk uten turbo - antageligvis samme motor som 940GL 91-92. Siter 93/94 240SE st.v. aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 På blokka mi står det 94 og han jeg kjøpte den av sa det var en FK! Noen som vet hvordan jeg kan finne det ut..Turboen fulgte ikke med så jeg kan ikke se på den.. Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn` Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 står faktisk 531 på b230fb(940) og 230fx(240) også..men disse er ikke turbomotorer så vet ikke om man må bytte ventiler før man monterer di på turbo... Siter Volvo 245 Turbo - Prosjekt -Jag gasar tills det rasar! x-Golf Gti 16v x-Volvo 740 Tic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 står faktisk 531 på b230fb(940) og 230fx(240) også..men disse er ikke turbomotorer så vet ikke om man må bytte ventiler før man monterer di på turbo... heh driver du å quoter innlegga mine?;) neida.. tror ventilene greier det fint, men de toppene har litt høyere komp, og det er jo ikke gunstig ved överladning du med blokka, selv om bilen ble levvert i 95, kan det være at blokka ble støpt i 94 vettu, så sikkert det som er tilfelle hos deg.. og ja, ET har vel k kam? og de e rjo bedre enn ft/fk kammen..(t eller m?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 heh driver du å quoter innlegga mine?;) neida.. tror ventilene greier det fint, men de toppene har litt høyere komp, og det er jo ikke gunstig ved överladning du med blokka, selv om bilen ble levvert i 95, kan det være at blokka ble støpt i 94 vettu, så sikkert det som er tilfelle hos deg.. og ja, ET har vel k kam? og de e rjo bedre enn ft/fk kammen..(t eller m?) Sitter vel T kam i FT/FK ja.. Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 T-kammen sitter i FT/FK orignalt ja, stemmer det...! Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad-Ass Skrevet Juni 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Men 531 toppen med kam, passer rett på FT/FK uten noen modifikasjoner? Samme komp? Siter -91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F -91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt -74 Volvo 144DL B20A - bruksbil -91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt. __________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrLucky83 Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Passer rett på ja. har fk blokk med 531 topp jeg. sitter A kam i 531 toppene fra ET.. slapp som en smørkniv. men det er vel alle kammene til volvo.. Siter -+- Drift Fury -+- Volvo740 Bmw e30 320 M5 motor Mercedes 190e V8 (nye prosjektet) -+- Drift Fury-+- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 a kam i 531 til ET ja... Setter du på 531topp fra ET på en FT/FK som har 8.7:1 i komp fra før får du iflg. gutta på TPC forumet 8.5:1 i komp. I kombinasjon med f.eks. K-kam eller noe annet spennende, litt større turbo og div kan det jo bli en rett festlig motor. jeg har 531 og k-kam på min FK nå, men har knapt nok kjørt den pga fraværende drivverk ;) Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.