Gå til innhold

Hjelp til bilkjøp. Max 50K helst Diesel og turbo.

Ranger emnet

lock-aze

Anbefalte innlegg

Hepps, som topic sier så er jeg på utkikk etter en morsom bil til rundt 50K jeg ser helst at bilen har turbo og at det er en dieselbil, men dette er ikke no must. Det andre er at bilen må være minimum 5dørs med litt bagasjeromsplass. (jeg har en liten tass, så jeg orker ikke krype inn og ut av en 2 dørs for å feste han i baksetet)

Kriteriene er altså :

Helst :

- Turbo

- 4wd

- Diesel. (dette er ikke ett must, viktigste er en morsom bil)

- helst over 90 modell. Men, bare bilen ser ok ut (skader ikke om den er litt tøff) så er det ok.

Må ha :

- 5dørs.

- Bakseter (2 seter blir litt for lite, bil på grønne skilt som kan få montert sete gratis er også ok)

Må IKKE ha :

- RWD (jeg greier aldri i verden å overtale madammen til RWD)

- Rust, jeg hater å fjerne rust.

- Mange feil og mangler. Jeg kan skru bil, men jeg vil helst slippe å begynne med å demontere bilen før jeg får den til å gå. (Så jeg ser ikke etter en prosjektbil.)

- Rød/Hvit (er lei av røde biler og hvite er ett mareritt å holde rene)

Jeg vet jeg kanskje er en smule optimistisk, men, det er lov å håpe da.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte sånn med en gang på en VW Golf TDI av tredje generasjon da jeg leste dette, men de finnes kanskje ikke som Syncro? Og du er kanskje ikke sånn overvettes begeistret for VW? :hailvw

Reodor F

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle forslag mottas med takk da. Jeg er mest på utkikk etter en morsom bil til den prisen, så jeg er åpen for alle forslag.

Har sett på forskjellig. bl-a passat. (men, da kunne jeg nesten heller kjøpt f.eks Audi 80 e.l synes den ser mer artig ut)

Men det er jo sånn at jeg har ikke oversikt over alle bilmerkene, så det kan jo komme ett kanonforslag som jeg ikke engang har tenkt på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du har en liten krabat og trenger litt bagasjeplass, kanskje vento tdi? Vet ikke om du var ute etter turbo for å få en sprek bil, for de er vel neppe så spreke.. Men de er større en golf og har billigere forsikring og bedre plass. Og er alltid 5-dørs.. Ellers er vel passat, som du nevnte, et godt alternativ, og lettere å få som syncro (4x4). Noen audi stasjonsvogner burde jo være med 4x4 og grei pris også.. Tenker da på 100 avant eller mulig en billig a4?

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett litt på Audi 100 ja. Har jo også sett ett fåtall A6'er i den prisklassen. Dog, de hadde gått som Taxi, så km standen var jo deretter.

Tenkte mest på Turbodiesel når jeg sa turbo, men. Er jo fremdeles artig med vanlige turbobiler, om ikke annet, så kan jeg jo montere en turbomåler og dumpventil når jeg kjeder meg, på en ellers grå hverdag.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider