Gå til innhold

Erfaringer med biltema toppakning

Ranger emnet

trulsk

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med toppakningene til biltema på 240? Lurer på om de holder eller om de tar kveld etter 14 dager... Har b23e motor som jeg skal kjøpe ny toppakning på, så lurer på om jeg skal kjøpe på biltema eller droppe det og kjøpe original.

1983 volvo 240, b23e SOLGT

1989 volvo 740 tic SOLGT

1994 volvo 850 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis det er en orginale N\A motor, så kjøp i vel. men ALDRI sett biltema toppakning på trimmet motor (og turbo motor)..

holdbarheten kan nå diskuteres, 242stian kjører med VOC-rigget B23E, å den har biltema pakning, og det holder. hører vel også med i historien att halv gass er ett ukjendt fenomen for stian, her er det av eller på!

`81 Volvo 242 B230FT

`88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil

`81 Triumph TR7

`90 Nissan 200SX

`81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

Har tenkt å gjøre jobben skikkelig. Skrudde av toppen i dag, rensa den osv. Så skal jeg få planfresa den iløpet av uka. Tror jeg kjøper meg et pakningsett på mekonomen. Har tenkt å kjøre fra trondheim til tusenfryd med samboeren i sommer og gidder ikke skyve bilen fra dovre å ned til oslo bare for at toppakningen røk. Motoren er forresten original.

1983 volvo 240, b23e SOLGT

1989 volvo 740 tic SOLGT

1994 volvo 850 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke erfaring med toppakningene, men har mye erfaring med mye annet dem selger.

Dem selger mye søppel.

Det meste plastikk er sprø hardplast.

Pærer holder i 1 uke elelr 2.

Eksosanelgg ruster fort!

Eneste jeg har gode erfaringer med er verktøy. Det fungerer bra.

Men man må regne med at biltema står risset inn i allt man kjøper med stor og fet skrift så alle kan vite hvor dette er kjøpt.

Når det gjelder motor så vil du vel gjerne slippe å bytte oftere enn nødvendig..

legg til 50kroner og kjøp en plass med sikker kvalitet

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å kverulere litt, så har jeg hatt Biltema pærer i min bil i 1,5 år, og de virker fortsatt. :iconsm

da er noen mer heldige enn andre.

jeg ble virkelig forbannet da dem røk etter 1,5 uke.. den første etter 1,5 og den andre etter 2-3 uker. huff, da gav jeg opp pærekjøp fra biltema :P

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en oginal b23e vil en biltemapakning holde i massevis tror jeg. Har aldri prøvd altså. Tenkte bare at på en gammel motor så er det vel ikke pakninga som tar kvelden først. Toppen skal jo planes også.

På mekonomen koster en pakning over 600 spenn. Hvordan kan det da ha seg at pedersen selger for 200? Forsterket attpåtil? Pedersen er da ikke så billig generelt.

Noen som veit om biltema selger bensinpumpe til ft/fk motor foresten? Den under bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det holder sikkter, men like greit å handle no litt skikklig no med en gang vel, siden det er litt jobb å bytte.... Hehe

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler masse greier på Biltema, men jeg har ikke så mye fritid at jeg ville forsket på hvor lenge en Biltema-toppakning klarer seg på en turbomotor. :puke

Men på en original Volvo-sugemotor = sikkert helt greit :???:

Lenke til kommentar
Del på andre sider