Gå til innhold

Liten bil, liten motor, lite utgifter..30-40k

Ranger emnet

bing

Anbefalte innlegg

Jeg på på jakt etter noe ikke såmange andre her er ute etter :)

Jeg vil ha noe med liten motor, som er billig i drift, gjerne diesel (bruker jo mindre på mila) Helst så ny som mulig, så golf er vel ganske utelukket :)

Dette skal være en a-b bil, utseende er ikke så viktig så lenge jeg kan kjøre den til og fra jobb, kanskje en tur til sverige engang i blandt etc etc.. helst ikke to dørs..

kom med forslag :)

så langt har jeg sett meg ut Seat ibiza, men ikke hatt tid til å titte noe rundt på nett ennå..

Noe annet jeg burde se på?

1991 BMW 325I TOURING

x 1992 Ford Sierra 2.0 CLX

x 1986 Ford Sierra XR 4x4 2.8 v6

x 2000 hyundai coupe 2.0

x 1998 Hyundai coupe 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er storfornøyd med min Fiat Punto.

Stikkord:

- under 0.5 på mila

- sprek 1.2 liters motor

- lav vekt

- galvanisert karrosseri

- 2.300 i forsikring (delkasko/16.000 km/leiebil/75% bonus/ikke alarm o.l.)

- billige deler

- lett å skru på

- har til nå nesten bare byttet helt vanlige slitedeler. Foruten dynamo, men det var min skyld som strammet reima for mye *rødme*

- km.stand til nå 262.000...

Rent utstyrsmessig ville jeg gått for en 75SX var jeg deg, en S føles litt vel kjip :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyundai Accent er helt super som "A til B - bil". Rimelig i innkjøp, rimelig i drift, rimelig i forsikring og relativt ny (fra 95/96 og utover). Vet at mange ler av disse bilene, men som bruksbil er den helt prima. Har sett flere som har bikket 200.000 km og fortsatt går som en klokke.

NAF kåret vel disse som det tryggeste bruktbilkjøpet :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seat Toldeo TDI er kanskje en bil du kan se på, rundt 96 modell, går jo i hvertfall billig. Det samme gjelder vel VW Passat fra 94 - 96 som den nomix nevnte.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil Suabru justy genrasjon 2!Går bra orginalt til 3cyl å være,4wd,1.2liter!Utrolig gode vinterbil som kjem fra over alt...

Dødsgøy på vinterføre, har kjørt en sånn en vinter selv :D Bruker sinnsykt lite bensin også.. Men ikke så veldig trygg?

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarer du deg med 2 seter har vi mange ex leasing seat inca er med 1.4 bensin. går billig, er nyere å greie bruksbiler på møller bilpartner ensjø

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja er det.. så ikke prisklassen din før nå. de liger mellom 50 å 60k. men da får du 2003 mod som har gått som malerbiler..

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du plukkert opp en fin colt til den pengen. Hadde gått for det igjen jeg, men skal ha mindre fornuftig bil igjen neste gang. Har mindre feil enn ibiza og punto. Du kan kjøre på under 0,5 om du er disiplinert nok. Med konfilter har den hissigere lyd enn alt annet i sin klasse.

Sjekk linken:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=7363

ps: det som står om bremsene gjelder lancer, som er tyngre. Har kjørt nesten 30.000 med ebc greenstuff nå, og har langt igjen. Og det er klosser som har rykte på seg for å slites fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider