Gå til innhold

Tåler spilleren en "bass", som er fra anlegg til pc? :S

Ranger emnet

ToyotaStarlet

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg har en blaupunkt spiller som sitter i prosjektbilen, som jeg driver å fikser på litt...

Så har jeg en "bass" høyttaler, fra pc anlegg med kasse som er på 40W 4 eller6 Ohm tror jeg.....

Og spilleren har 4 kanaler, med 23W RMS, jeg har brukt 2 av dem på høyttalerene som sitter i bilen.

Tror dere det går ann å koble den til spilleren uten at det er skadelig for den?.....og skal jeg ta minus fra ene kanalen og pluss for andre, eller skal jeg bare ta pluss og minus fra den ene kanelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilleren bør tåle dette om den er 4-6Ohm, hvordan du kan koble dette kommer helt an på spilleren, men i utgangspunktet skal den kun kobles på den ene kanalen. (Er vel kanskje dårlig med delefilter også, så den vil jo spille hele spekteret)

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilleren bør tåle dette om den er 4-6Ohm, hvordan du kan koble dette kommer helt an på spilleren, men i utgangspunktet skal den kun kobles på den ene kanalen. (Er vel kanskje dårlig med delefilter også, så den vil jo spille hele spekteret)

Har prøvd den på ett par ting hjemme, og den gir mest bass, litt lyd gir jo den, men mest bass...

Men den gang jeg prøvde en basskasse rett på spilleren, for å sjekke om den funket, så sa en person at spilleren kan bli ødelagt av å gjøre det :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den blir ikke ødelagt av det, så det er bare å prøve.

men spilleren kan normalt ikke brokobles, så du skal bare koble den på den ene kanalen. problemet med dette er at du ikke vil få et mono-signal, men kun lyd ifra den ene kanalen. dette kan være et problem dersom bassen i musikken du hører på ikke er tatt opp i mono, ettersom du bare vil få lyd ifra enten høyre eller venstre kanalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider