Gå til innhold

Hvordan få grei lyd med dette oppsettet?

Ranger emnet

Stringmon

Anbefalte innlegg

Hei! Lurte på hvordan jeg kan koble dette anlegget for og få best mulig lyd :

(kan det grunnleggende med kobling mellom cd-spiller og batteri osv. Lurer på hvordan jeg kan koble opp høytalerne)

Frontsett : DynaBel 5" komp.sett Link : http://www.mamut.com/dynabel/subdet371.htm

Max 50w, 30w RMS.

6x9" i hatthylle : 2 stk. LighningAudio F&F 225w max, 75w RMS, 4ohm

Forsterker : MA-Audio M683i :

800 watt high power 2 channel bridgeable car amplifier

800 x 1 @ 4 ohms

400 x 2 RMS @ 2 ohms

200 X 2 rms @ 4 Ohms

Frequency Response: 20 Hz - 20 kHz

Full Mosfet Circuitry

Selectable Bass Boost @ 50Hz

50dB Channel Separation

Built in advanced high pass and low pass and flat selectable crossovers

90dB Signal Noise Ratio

22K Ohm Input Impedance

200mV-2V Input Sensitivity

Selectable Bass Boost (0db, 6dB, 12dB)

50Hz - 250Hz Low Pass Filter

Cd-Spiller : Sony Xplod CDX-MP40

23.2 watts RMS/52 peak x 4 channels

Er jeg nødt til og kjøpe en 4-kanals eller mer forsterker for og drive alt dette, eller går det an og få grei lyd i det med utstyret jeg allerede har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv først med 5-tommerne på spilleren og forsterkeren på 6x9-tommerne. Kjør med det et par dager, og bytt rundt så 6x9-tommerne drives av spilleren og 5-tommerne drives av forsterkeren.

Velg hva du synes er best. Personlig ville jeg droppet 6x9-tommerne helt og brukt forsterkeren på 5-tommerne, men ikke alle har samme smak som meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskanter "er" ikke på noe, de har bare en øvre grense for hvor mange watt de tåler over tid. Det som avgjør om spilleren vil klare å drive dem tilstrekkelig har med følsomheten å gjøre.

Diskanter krever uansett ikke mange watt. 5-10 watt er som regel nok for å spille mer enn høyt nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider