Gå til innhold

Diff.Brems bakstilling

Ranger emnet

CalibR

Anbefalte innlegg

Noen som vet om innmaten i Opel Rekord 2.2i bakaksel med diff.brems er den samme som Manta Gsi? Eller passer den overens med manta akslingen? Tenker da på str med kronhjul og sånt..

Spør for en kammerat.

Mvh

CalibR

Caution Cloud 40 Hairpin Right 100 Narrows

Through Gates And Opens 70 Flat To Finish

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

StianG: nei alle er ikke me diff.brems ... men vis du åpner en akslin å d første du ser er et stort tanhjul som er fem seks cm bret å så er d en sperre du da ser på ... viss d ikke er en sperre har du da ikke d store tanhjule mener jeg ... men har du en tanhjulsperre vet jeg ikke helt va du skal se etter ... kan ordne deg bilde av en sperre vis d er nødvendig :)

Å du CalibR: innmaten fra 2.2i passer rett inn i manta gsi sperra ... men mener du må bruke stikkakslingene som sår på bakstelle ... men d er en hel del med arbeid å fløtte over ... snakka med en kjening som er go man på d der å han kunne gjøre d for meg ... men d kom til å ta fire fem timer ... da skulle han gjøre d svart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sporer kansje litt av nå men er alle bakakslinger fra 2,2i med diff.brems? hvis ikke hvordan kan jeg se om den er med eller uten sperre?

var litt snar sist når jeg ga deg råd ... vis d står SPEZIALOL bake på diff.hus lokket atme nivåpluggen så er d 100% sikkert at d er en sperre ... vis ikke er d ikke en sperre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må jo nesten sandblåse lokket for å se at det står "spezialöl" da.

tannhjul sperre til denne bilen er det meg bekjent bare Quaife som lager,

og jeg tviler sterkt på at dette er noe en snubler over.

Har ikke hørt om noen i Norge som har kjøpt denne til Opel rwd.

Trenger ikke å bruke stikkakslene fra Rekord om du finner en sedan aksel.

Rekord CD, og gjerne med automat har oftere diffbrems enn andre om du skal lete på huggern.

Skal du bruke diffbrems fra rekord 2.2 stv trenger du tilhørende stikkaksler,

men da er det også mye annet som må gjøres.

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dukenukem

sperre er det jo ikke noe som heter på disse bilene før du fyrer opp sveiseapparatet.

ikke noe å fly av hektene for

er ikke meningen å ta lieve av dæ på dnna måten. men d va jo akurat d han der karn bynte å bable om ... hadde æ vært intrisert i sperra så ville æ vel heller ha sport om noen som hadde brei å lang erfaring innenfor sveising :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider