Gå til innhold

M3Turbo BMW E30 M3 Turbo

Ranger emnet


M3turbo

Anbefalte innlegg

Driver med ett evighetsprosjekt, E30 M3 S14turbo

 

Hva tror folket om å bredde M3'n som vist på vedlagte bilder??

Er selv giret på breddingen men litt skeptisk på baksjermene, men synest at framskjermene og helheten vil bli veldig tøff! Naturligvis sammen med 12x19"bak og 9,5x19" forran, bildene ser jalla ut, bare prototype og myye bedre i virkligheten.

Alle som har sett prototypen på bredding er meget positive, hva tror dere?? (ikke noe for orginal politi!!!)

 

Bildene:

 

http://www.skjaak.net/cpg148/displayimage.php?album=18&pos=1'>http://www.skjaak.net/cpg148/displayimage.php?album=18&pos=1

http://www.skjaak.net/cpg148/displayimage.php?album=18&pos=7'>http://www.skjaak.net/cpg148/displayimage.php?album=18&pos=7

 

Hele prosjektet her:

http://www.skjaak.net

 

Inspirasjon er henter fra div GraA & DTM biler som f.eks:

http://www.skjaak.net/divm3/show_image.jpg

 

Naturligvis blir det rettstilt S14 turbomotor som skal få svi!!! Med Innovative T60-1, PO råder, Je stempel,alu svinghjul, treplata Tilton clutch osv..... Motor flyttes ca 10cm bakover= 50/50vektfordeling, egen bakfanger i M3 stil men med vindtunel, fulljusterbart hjuloppheng med uni-bals(også chamber, caster & toe bak), bur og alt annet som hører med....

 

Håper og tror at M3'n skal bli noe for seg selv, selv om den bare får mellom 450 og 550hk, som jeg mener er passende for en så liten bakhjulstrekk. 1000++ som alle andre jager etter blir litt over kanten i en slik bil, særlig siden bilen blir fremtung med de store sekserne. Man kan få max blårøyk og show med "bare" 450-550 også ...

 

 

M3'n har de fleste av dere sett før, diamantsort, med M5 sekser og gule lykter. Sist jeg kjørte på Gatebil var vel Juli 2004?

 

Sidene omhandler også en Audi 90q typ 85 som er meget morsom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en liste over alt jeg har gjort så langt:

 

-Egenkonstruert forsterket bakstilling med Uni-balls, chamber, caster & toe kan justeres.

-Egenkonstruert høydejusterbart hjuloppheng, 60mm H&R race fjærer(beregnet i sammarbeid med Ground Control), Bilstein dempere.

-Egenkonstruert demonterbar frontkasett, ofginale innfestinger for lykter og panser er flyttet over.

-5serie diff chimset til ca75% sperre.

-345mm bremseskiver framme med 4pot Wilwood calipper.

-Uni-Balls på servostag.

-Motor rettstilles og flyttes ca 10cm bakover.

-E34 M5 radiator.

-6punkt skrubur.

-Bremsekraftforsterker fjernet.

-Asfaltmatter fjernet.

-OMP og sabelt glassfiber bøttestoler.

-Sparco treeiket semsket ratt med snap off.

-Sparco 3" 4pkt. belter.

-Evo 2 leppe.

-Hartge fjærbeinsstag.

 

 

Liste over ting som skal gjøres:

 

-e36m3 eller Mcoupe skiver bak med 4pot Wilwood calipper.

-Fuelcell.

-Vindtunel under bilen, med egen bakfanger.

-Eksos ut på siden, pga vindtulelen.

-Lage glassfiber bakluke, panser og sjermer forran.

-Bredde karoseriet.

-Lage gulv og div annet interiør i glassfiber

-Lage bærearmer forran med Uni-bals.

-All tectyl skal fjernes og bilen skal lakkeres under.

-Sote ruter-

-Lage krengningshemmere med kniver, 30mm forran og 35mm bak.

-600x300x75mm Intercooler 3" inn og ut.

-Hellakkering.

-11-12x19" & 9x19" Show felger + 10x18" & 8,5x18" BBS RC + 8,5x17" BBS RC

 

Motor specs så langt:

 

-M10 blokk 2150cc, resten av motordelene brukes fra M3 S14 motoren .

-Smidd veiv, balansert.

-Lettet svinghjul(svinghjul og clutch totalt 11kg).

-3platet Tilton Clutch, denne takler ca 1200nm.

-PO H-profil råder.

-JE race stempel(kompresjon skal være 8,5).

-Cometic trelags stål toppakning.

-Orginal M3 S14topp 16 ventiler.

-Innovative Street Heat T60-1 turbo, 4"inn 2,5 ut.

-Innovative Pro-Gate 42mm wastegate.

-Maskinering av blokk, veiv, svinghjul m.m. utført av VS Motor.

-Begynt design av innsug, går over til ett stort gasspjeld.

 

 

 

Ting som skal gjøres med motoren:

 

-Motorfester blir av stål til travers og ramme. Riste riste,bråke bråke:(

-Datasprut med direct fire.

-Underspyling av stemel.

-Konstruere puls-splitt grenrør.

-4" Downpipe.

-Konstruere egen bunnpanne.

-Bygge om en evo oljepumpe.

-Ny oljekjøler.

-800cc dyser.

-To store bensinpumper.

 

Mer informasjon og bilder på: http://www.skjaak.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår