Gå til innhold

Maxima qx

Ranger emnet

Maxima79

Anbefalte innlegg

Hei..

Har en Nissan Maxima Qx2.0 med automat..

Problemet mitt er at den rykker når den girer.. Ligger ein feilkode på dette i bilen, den sier at det er feil med magnetventil(er) i kassa... Noen som har vært borti dette før? Kan det være dårlig kontakt en plass? har ikke troa på at ein slik ventil bare ryker altså...

Er bilmekanikker av yrke selv, men jobber ikke med nissan.. så tenkte bare å lufte dette problemet litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne feilen er der hele tiden..

Joda kan selvsagt ryke som alt annet, men har vært borti samme feil på en måte med andre bilmerker, men har ikke blitt bra ved skifte...

Har da fått dette på garanti, slik at da har vi skiftet hele kassa...

Tror det kom etter at det var lite olje på kassa... den skulle skiftes og det ble ikke fyllt på nok etterpå(slurv) Var nok ca 2 l for lite...:(

men dette skal jo være en meget driftsikker kasse.. er en 98 mod å gått ca 230 000km..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... har faktis skrudd en del maxima i det siste og det virker jo som VELDIG driftsikre biler da.. har bare skrudd 3L v6 tho..

men jeg er ikke noe serlig på automatkasser. men av de kassene jeg har hvert borti har det hvert enten styreenheten, converteren eller noe treghet i magnetventiler..

fattern har faktisk akkurat samme problemet på en renault clio. men der er det bare til revers.... i den kassa er det magnetventilene... som ikke klarer å holde nok trykk og trenger turtall/trykk før den vil reagere

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

Har en Nissan Maxima Qx2.0 med automat..

Problemet mitt er at den rykker når den girer.. Ligger ein feilkode på dette i bilen, den sier at det er feil med magnetventil(er) i kassa... Noen som har vært borti dette før? Kan det være dårlig kontakt en plass? har ikke troa på at ein slik ventil bare ryker altså...

Er bilmekanikker av yrke selv, men jobber ikke med nissan.. så tenkte bare å lufte dette problemet litt..

Har vært borti at det er treghet i ventiler i kassa. Sjekk arbeidstrykket,throttletrykket osv før du begynner med girkirurgi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har i dag vært i kontakt med ein automat reperatør..

Han sa at dette skyldes spon i kassa, å at jeg må reparere den for kr 22 000

Hele kassa må overhales sa han..Men e mæne det at ein slik ventil kan bli ødelagt uten at kasse er gåen e da..Har fulgt alle serviceintervaller å slik... så det har vært bytta olje på kassa...

Er han kun ute etter penger eller?

Eler bør jeg skifte disse ventilene? da det er noej jeg kan gjøre selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har i dag vært i kontakt med ein automat reperatør..

Han sa at dette skyldes spon i kassa, å at jeg må reparere den for kr 22 000

Hele kassa må overhales sa han..Men e mæne det at ein slik ventil kan bli ødelagt uten at kasse er gåen e da..Har fulgt alle serviceintervaller å slik... så det har vært bytta olje på kassa...

Er han kun ute etter penger eller?

Eler bør jeg skifte disse ventilene? da det er noej jeg kan gjøre selv:)

Les tråden "Lancia automatkasseproblemer",skreiv endel der om ting&tang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m'm Huff.. har i dag målt linjetrykk,arbeidstrykk osv... Målt så jeg ble blå i hode ;)

Fant ingen feil med trykket etter det jeg fikk beskrevet som rette verdier hos nissan...

Jaja, så bestillte jeg solenoidventilene da... 4750kr fyyyy fae.... så dyrt... Håper dette løser problemet...

Ellers så kunne jeg tenkt mei ett koblingsskjema, slik at jeg kan måle alle signalene ut å inn så jeg ikke risikerer å bytte en del som faktisk er i orden... ingen som har noe sånn?? ;)

Det jeg reagerer på er at den er lik på alle gir... hmm vanskelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider