chasba Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Hei! Har funnet en veteranbil i Sverige (68-modell Amazon, utrolig strøken!) og ønsker å anskaffe meg denne (og ha den som bruksbil/'førstebil'). Den kommer isåfall til å forsikres i fars navn osv. Hva er det jeg må regne med å betale, egentlig? Ikke på selve bilen, den ligger på høystbydende over 20000 SEK i skrivende stund. Tenker på alt som har med å få den fra en svensk bil til å få den lovlig her i Norge. Håper på raskt svar, og på forhånd, takk! :D Siter Volvo XC70 D4 AWD Summum MY15 (Driver Sup., Four-C, Paddle Shifters, RSE, VOC, Erakir 19" ++) Regrammed by Volvo on their official Instagram page! -> https://instagram.com/p/7M4YaXos8f/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Ca 5000 i faste avgifter (vrakpant o.l) + at du må betale 25% mva av kjøpesummen og frakt, tror det blir reknet min 3000 i frakt. Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chasba Skrevet Juni 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Det er såpass mye, altså? Eller, 'mye' er jo relativt, selvfølgelig. Lønner det seg egentlig å handle slike biler i Sverige? Siter Volvo XC70 D4 AWD Summum MY15 (Driver Sup., Four-C, Paddle Shifters, RSE, VOC, Erakir 19" ++) Regrammed by Volvo on their official Instagram page! -> https://instagram.com/p/7M4YaXos8f/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Er ikke vær dag man finner en strøken Amazon her i norge da.. Å frakta blir jo ikke 3000 om du har mulighet til å hente den selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chasba Skrevet Juni 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Jeg skal isåfall hente den selv, ja. Tenkte det var greiest, vil se den først før jeg kjøper. Tar den med tilbake i samme slengen er planen. Da snakker vi altså om ~5000 + 25% av kjøpesummen? Ikke -så- galt. :) Siter Volvo XC70 D4 AWD Summum MY15 (Driver Sup., Four-C, Paddle Shifters, RSE, VOC, Erakir 19" ++) Regrammed by Volvo on their official Instagram page! -> https://instagram.com/p/7M4YaXos8f/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Det blir reknet 3000 i fraktkostnad når du henter bilen selv, men dette var snakk om tyskland. Mulig det er mindre fra Sverige... Du finner det her: http://www.samag.no/kalkulator.htm Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Jeg henta en motor i et halvt vrak i Danmark med egen bil. Hu tolldama sa; "egen bil sier du? hmm.. jaja, jeg får skrive 300kr i frakt da.." Mens Pudding, Chiller og andre som har henta S13 i England har vel måtte momse av 2.000kr i frakt. Virker som at det er en standardtakst. ?! Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ideal Skrevet Mai 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2009 Jeg kom hit fra en låst tråd i dag. Likevel synes jeg ikke moderator gjorde en adekvat jobb, da dette ikke besvarer vesentlige spørsmål. Eksempelvis, importerer du en bil fra Tyskland må du jo levere ECE-brev, som dokumenterer at bilen tilfredstiller diverse krav, utslipp, støy, osv. Her er det noe uklart hvordan dette stiller seg i forhold til Sverige? Kreves det lignende dokumentasjon? Når det er nettopp dette folk lurer på, synes jeg det er dumt å henvise til en tre år gammel tråd der dette spørsmålet ikke er besvart, for så å låse tråden. Er det noen her som kan besvare dette spørsmålet, og så kanskje man kan lage en sticky på det? Siter "The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994 "Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvolars Skrevet Mai 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 16, 2009 Ca 5000 i faste avgifter (vrakpant o.l) + at du må betale 25% mva av kjøpesummen og frakt, tror det blir reknet min 3000 i frakt. Jeg betalte 250 kr i frakt for en bil som jeg hentet en gang. Den ga jeg 1000 sek for. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet Mai 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2009 Ca 5000 i faste avgifter (vrakpant o.l) + at du må betale 25% mva av kjøpesummen og frakt, tror det blir reknet min 3000 i frakt. når det kommer til veteran bil så skriver man vel den ønskelige kjøpe summen, i kjøps kontrakten. så betaler man resten under boret, da slipper man å få en sinsyk mva... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-B-Power Skrevet Mai 21, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2009 Eksempelvis, importerer du en bil fra Tyskland må du jo levere ECE-brev, som dokumenterer at bilen tilfredstiller diverse krav, utslipp, støy, osv. er ikke dette kun for nyere biler, og man slipper dette med vetaran bil? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
prerien Skrevet Juni 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Juni 13, 2009 Avgasskrav gjelder ikke så lenge bilen er 73 mod eller gamlere,frakten blir vel ikke så mye hvis du har tenkt frakte bilen selv.... Ellers må du betale moms av kjøpe summen og engangsavgifter ca 5000 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skody Skrevet August 18, 2009 Rapporter Share Skrevet August 18, 2009 Vil du ha den regga som veteran må alt være orginalt i all overskuelig fremtid. Vil du ha mulighet til å få inn endringer i vognkortet f.eks motor eller senkesett må du ha ECE dokument / typegodkjenning og den pakka der. Det koster typisk 1.000kr for Volvo 240 og 2.500kr for Corolla AE86. Dog får du fortsatt veteranforsikring såfremt du ikke råker borti de som krever bilder i alle himmelretninger og attest på at er som de vil ha det. Siter Bilforumet.noSuper Moderatorsier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)Hakkum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyttnavn Skrevet Oktober 13, 2009 Rapporter Share Skrevet Oktober 13, 2009 Vil du ha den regga som veteran må alt være orginalt i all overskuelig fremtid. Vil du ha mulighet til å få inn endringer i vognkortet f.eks motor eller senkesett må du ha ECE dokument / typegodkjenning og den pakka der. Det koster typisk 1.000kr for Volvo 240 og 2.500kr for Corolla AE86. Dog får du fortsatt veteranforsikring såfremt du ikke råker borti de som krever bilder i alle himmelretninger og attest på at er som de vil ha det. Trodde det bare gjaldt biler nyere enn '71 og at de eldre bilene kun måtte tilfredstille kravene fra 1946 eller noe i den dur? (Bare en nybegynner som lurer) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TargaBMW Skrevet Desember 5, 2009 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2009 Det skal imidlertid betales avgift som er minst lik engangsavgiften for kjøretøy som er 30 år eller eldre (for tiden 3 326 kroner). Det innebærer at engangsavgiften aldri kan bli mindre enn 3 326 kroner. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg