Gå til innhold

Bilaksjon For Bedre VEIER

Ranger emnet

Frode740R

Anbefalte innlegg

her inne bør ALLE eller flest mulig skrive under... denne linken bør egentlig spres over hele landet så vi kan få noe som hels igjen av ka vi betaler for i vei avgift i året. Du betaler nermere 3000 kroner. Som resulterer i næremere ulands veier. Dette vet i alle fall vi alt om som kommer i fra bergen. og eg kan vel også tenke meg at resten av norge er med på dette. Det koster deg ingenting å stemme.. men resultatet kan være nyttig. For slik det er i dag så betaler du 3000 kroner og ut av de så får du ikke se mer til enn ca 400. på lands basis. Denne linken er det bare til å spre videre ut i det blå. Fo eg e lei av å betale for trafikk ofre. Rader kontroller hjelper TYDELIGVIS ikke.. For der politet står er det ikke ulykker. men bare en Diger støv suger som suger inn gryn som Gutta i et gult bygg i oslo gnir seg i hendene av. Husk at OLJE er norge største INNTEKT. Bilistene er norges nest største. Kjekt å være norsk i norge. For her blir vi utnyttet.

I bergen kan eg nevne ett eksempel på "unødvendig" radar kontroll. Det er ikke sikkert den er unødvendig. virkning har den. den får folk til å kjøre i farts grensen. MEN!!!! dette er en veistrekning som det ikke har hendt 1 eneste ulykke på de siste 2 årene pga høy fart. det har hendt pga sviming bak ratet. skifting av felt og bruk av mobil telefon som skriving av sms eller lignende. Veien eg tenker på er selfølgelig "sjølinjen" eller som den heter fritz riebers vei. Men nokk om det. dette var bare ett eksempel på statens måte og snylte oss uskyldige nordmenn på.

Stem på denne linken og få den også opp som linker Andre steder i forumet og på andre nett sider.

Trix er også å lese litt på denne siden. det er faktisk grådig godt beskrevet for deg som intriserer seg for Vei politikk.

Stem her: http://www.bilaksjonen.no/page.aspx?MEMBER_VISIBLE=ON&MEMBER_MODE=MEMBERS_USERADD&CNT_VISIBLE=OFF'>http://www.bilaksjonen.no/page.aspx?MEMBER_VISIBLE=ON&MEMBER_MODE=MEMBERS_USERADD&CNT_VISIBLE=OFF

Side: http://www.bilaksjonen.no/page.aspx

My car: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=114898

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke husker feil dro staten inn 63 milliarder på vei/bom/ferge/tunnel og lignende ifjor.

Av den summen, som er bilrelatert brukte de ca 14 milliarder på vei. Men da mest i oslo området. Feil etter mitt syn. Mye som kunne ha blitt gjort for de resterende 49.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

avgiftene er ikke for høye sådan , men di er for høye i forhold til hvor mye av avgiftene som blir brukt , hadde alle dagens penger blitt brukt skikkelig-sånn at veiene i landet kunne hatt en god standard , og fartsgrenene vert som di var - istadenfor å senke farten etterhvert som standarden synker. hele vestlandet er så dårligt at det er en skam - og sånn er det vel resten av landet og!

Toyota Cressida

Volvo S60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjelper i allefall ikke å sitte på ræven og sur mule.. det mener eg. for da viser vi politikerene at vi godtar det sånn som det er. Viss ikke noen gjør noe så skjer det ingenting heller. Det er gjerne farten som dreper. Det er et Super rett svar. men alle vet at det blir ikke kjørt noe seinere om de setter ned farts grensen eller setter opp flere rader kontroller. Når de bygget ut veien fra oslo mot sverige så gikk ulykkes statestikken langt mere ned. og det til tross for at det også ble satt opp denne berømte farts grensen 100. OOOOoooo.. veien er i følge statens veivesen laget for fart opp mot 120 kmt. vel vi er vel fornøyd med 100. Det virker i allefall sån. for folk kjører i farts grensen der. På vestlandet her er vi blitt opplært til at viss det ikke er fortau langs veiene så skal vi gå eller sykle i det som de kaller for "veiskulder" Vi på vestlandet vet ikke ka veiskulder er... Men eg har sett tendenser te det på andre siden av fjellet. Og massevis i sverige. Dette koster så lite ekstra å bygge ut. og Det redder faktisk MANGEN liv, ikke pga ulykker som skjer langs veiene. nei faktisk pga ulykker som skjer I hjemmet osv. Forde at når sykebilen fyrer i gang saftblanderene på taket og suser i vei og kommer bak en lastebil eller buss som ikke har mulighet til å legge seg inn. så går trafikken plutselig mye senere. Du kan gjerne si at det er kun ved sjeldne anledninger det hender. Men ikke tenk som makten!!!!! Stortings gutta!!!!!! For de er du kun... KUN ett tall. Ett siffer. skummelt. og det er syn de ikke gjør noe med det. For ett liv er Alt verd. I fjor leste eg i Avisen at politiet anbefalte folk å kjøre 5 kmt over farts grensen ovenfor å kjøre 5 kmt under farts grensen. det for å kunne ha muligheten til å holde seg mer våken. Som vi alle vet så er veien så dårlig og eg mener no det at på veier som er beine og rette flott og kjøre på så er det jævlig let å trøtt og døsig når man kjører hjem fra jobb i en rullende kø der farten holder 50kmt i 80 sonen...

Eg mener at vi må ta oss sammen.. Vise at vi ikke godtar det lenger.

Koffor ikke spre budskapet videre. Få flere til å stemme. Disse gutta som har lagt opp denne siden er arkitekter for veier og vet ka som må til for å få veinettet opp å gå til ikke bare dagens behov men også frmtidens behov.

Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider