volvo145 Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Hei, I går solgte jeg min kjære Volvo 145 , det var litt vemodig å se den trille avgårde, helt til jeg i dag kom over denne -87 Volvo 740 turbo intercooleren Med en B23AT motor og 531 topp og trim chip :) Det var en utrolig morsom bil å kjøre ,sprek som f... Så jeg måtte bare ha den. Den trenger litt omsorg men skal bli ett morsomt prosjekt tror jeg. Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Gratulerer med fin bil...planene er da?:) Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Er vel heller kanskje et istedenfor at? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Lars Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 vill tru det er en ET ja. køddent å chipe en gasser motor..:P Siter "81 Volvo 242 - Prosjekt "82 Volvo 760 GLE - Bruksbil "86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne) "84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den) "86 Volvo 240 GLE stv (delebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riff Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Forgassern så litt rar ut og.. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo145 Skrevet Juni 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Takk hehe , ja det stemmer ET er det sevfølgelig :) Nå blir bilen stående i garasjen i ca 4 uker til jeg kommer tilbake igjen fra sjøen (skal ha prøveskilt på den i mårra), så er vel egentlig planen å vaske og rengjøre den skikkelig og shine opp bremsene , jeg testet den litt hardt i dag og fant ut att den bremset utrolig godt på ett hjul og sikkert bare veldig lite på de andre. Så er det vel å få på ett skikkelig senkesett, og ta vekk det black&decker senkesettet som er der. Så er det jo takluke på den ...... og den er litt sjeiv og sånt offf har prøvd å fixe en på en 240 jeg hadde en gang, ikke kjekt.. Vil også prøve å lage nytt exos anlegg til den (forslag og tips mottas med takk) Ellers så mottas tips og tricks met stor takk ;) Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo145 Skrevet Juni 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Forresten så har jeg allerede ett lite problem med den , det er att avogtil når jeg gir skikkelig på så kutter den tvert, så kommer den igjen ,altså da mener jeg ikke at den jukser litt men kutter , fikk et tips om at det kunne vere feil plugger , det er vistnok åtter plugger på den , og de er vist ment for gocart og sånt , men i mårra skal jeg kjøpe nye 7er plugger, så får vi se hva som skjer. Noen som har peiling på hva slags plugger jeg bør kjøpe, og kan jeg kjøpe de på biltema? Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Se på turbotrykksmåleren når du gir på, hvis den gir fullt vakuum utslag når den "kutter", så er det at gummislangen fra LMM til turboen suger seg sammen.. Dette opplevde jeg på min bil da jeg monterte åpen dumpventil, da den originale blåser litt luft inn i sugeslangen igjen, slik at den holder seg åpen. Løsning 1: Lag et nytt rør, gjerne i stål eller alu. Løsning 2: Sett 3-4 slangeklemmer langs slangen, slik at den blir stivere. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo145 Skrevet Juni 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Ok, takker for tipset det la jeg ikke merke til i dag , men dette skal testes i morgen ;) Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 ikke kjøp tennplugger på biltema, for all del!!! kjøp noe skikkelig heller.. ngk bp6es er en fin plugg, kosta meg 135 kr så det er ikke dyrt Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 kjøp ngk ja.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 for all del ikke biltema... kjøp orginal på volvo eller ngk er du sikker på at bilen er chippet, for meg høres det ut som enten ladetrykksperren eller tett bensin filter. men, selfølgelig, kan være masse annet også Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo145 Skrevet Juni 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Hei testet idag om jeg fikk vakuum når den kuttet , det gjorde den ikke. Skiftet så plugger .......vet ikke om jeg tør å si det men jeg kjøpte dem på biltema ;) Så vi får nå se hvor lenge de holder hehe. Men problemet er fortsatt det samme........ Det er bare når jeg akselerer kraftig, er litt irriterende altså. Må forresten sies (skrytes litt)att jeg idag holdt følge i akselerasjonen med en dalback trimma (chip) a 4 1,8T hehe var litt morro, og det forde om den kuttet litt avogtil.. Utrooolig morro å kjøer den 740en altså hehe. men nå parkeres den i en måned :( Den er chippet altså, og det er en kamaksel type A , sier ikke meg så mye men. Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T O N Y Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 mye lader turboen? min var stilt opp til 0.7-0.8 bar. å når ej trykkte den så kuttet den akkurat som din. for den ikke får nokke bensin, ej monterte en david matterson chip, og etter d så va alt vekke Siter kvifor gå når man kan sykkla Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo145 Skrevet Juni 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Hei Turboen lader ca o,7 - 0,8 faktisk , hmm kan vere du er inne på noe der , med at når trykket blir for stort i innsuget så leverer ikke bensinpumpa nok trykk til å overstige trykket på ladelufta, men jeg kan ikke skjønne hva den chippen skulle kunne gjøre med bensintrykket er ikke det mekanisk styrt? eller er jeg kansje helt på bærtur nå :biker ? Siter -86 740 TIC stv. -08 Ford S-Max Individual+20" -95 Renault Laguna Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg