Gå til innhold

Min "nye" 740TIC

Ranger emnet

volvo145

Anbefalte innlegg

Er du sikker på at det ikke er en slik leike chip da?

En kamerat av meg hadde det problemet da han kjøpte seg en 740 tic, tukta vi den så var det noen ganger at den kutta og så kom den tilbake og da var det bare å dra på videre.

Da han bytta chip ble det borte.

2004 Dodge RAM SRT-10

1992 Volvo 240GL

1982 Volvo 242T Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei

Jeg vet ikke hvilken chip jeg har , vet bare at den er chippet.

Jeg har nå kommet hjem fra sjøen og har begynt så vidt med den igjen.

Har fått skilt på den :D

Har skiftet olje (10-40 delsyntetisk) og oljefilter, skiftet også bensinfilteret (trykkfilter under bilen)

etter at jeg skiftet bensinfilter kutter den ikke så ofte men den kutter fortsatt litt(hadde jo håpet at det skulle vere så enkelt at den fikk for lite suppe:) )

Ellers så har jeg skiftet til litt fetere endestuss på eksosen.

og montert/holder på å montere stereo i den.

Det er kaos i ledningene på bilen, så det vil nok ta litt tid å rydde opp i , feks er hakk 2 på nøkkelen på egen bryter spedo og tankmåler virker ikke osv!

Har også problemer med at når den er kald så går den bare på 2-3 sylindere , noen som vet hva det kan vere? den går fint når den er varm..

Hmmm mistenker at biltemapluggene begyner å tulle, skal sjekke dem i morgen.

Jeg er litt på jakt etter noen litt fetere felger og dekk, så hvis noen har noen eikerfelger eller lignende(i Haugesund og omegn) , så gi beskjed ;)

Hadde heller ikke skadet med sub og forsterkere, så hvis du har noe liggende å slenge..

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lurer jeg på om noen har den braketten som skal holde luftmengdemåleren på plass, min ligger bare løst nå, så jeg må lage til noe der hvis jeg ikke finner noe.

Ellers så lurer jeg på å skifte alle slanger og rør helt fra luftfilter til insp.manifold. noen som har noen tips om det, jeg lurer på å bare gå til rørhandelen å kjøpe rustfritt og skøyte med gummislange.

Og flytte dump ventil til andre siden av ladeluftkjøler.

Blir iallefall billigere enn silicon slanger de kosta jo skjorta!!

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider