Gå til innhold

Kjøpe w210 med høy km?

nice cars

Anbefalte innlegg

Vurderer å bytte bil nå, og blant bilene jeg er nyskjerrig på er e220cdi.(evt. annen dieselmotor med turbo) Har mest lyst på nyest mulig, men pga budsjettet på ca 150.000, blir km standen på de fleste nærmere 400.000km. Hvis rustproblemene er ordnet opp i, kan jeg da forvente meg et relativt problemfritt bilhold? Eller vil det være bedre å se etter en annen type bil med vesentlig lavere km?

1997 Audi a4 2,6 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

disse bilene er gode, di fleste bilene som har gått noen år har fått litt rust i dørene, men mercedes ordner jo opp og gir 30 års garanti på dette, så di fleste bilen har jo byttet dørene hvis di er noen år.

Mercedes er jo også kjent for å ha noen skudd sikre motor som kan gå en mill og vel så det..

Her er en finn mercedes w210 200cdi til salgs på finn:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=7741688&sid=3agLRXqu1066268&pos=1&tot=2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! vet jo egentlig at Mercedes generellt er skuddsikre biler, men hverken onkel eller bestefar (som begge er drosjeeiere) har solgt sine w210 før de rundet 300k, så jeg vet liksom ikke helt hvordan de er etter det.

Ser jo at det er fler til salgs som har rundet 400, og noen som nærmer seg 500k, men da spørs det jo hvor mye utgifter som har fått den dit? Har også hørt at service og reparasjoner på Mercedes sine merke verksteder (spes B.O. Steen) er veldig dyrt. Ligger de langt over f.eks. Audi og BMW på dette området?

Heldigvis har jeg litt tid på meg enda til å bestemme meg, men finner liksom ikke noe alternativ til denne type bil..

1997 Audi a4 2,6 v6

Lenke til kommentar
Del på andre sider