Superkølla Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Tenkte jeg skulle rette opp spissinga på escorten litt på egenhånd fram til jeg får råd til full forstillingskontroll. Ristinga begynner å bli litt kritisk for å si det sånn:P Problemet er at høyre fremhjul er nesten nedslitt i innerkant, mens problemet er bare såvidt synlig på venstre framhjul. I tillegg "drar" bilen mot høyere. Noen forslag til "hvilken vei" jeg skal skru?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JMA_Jarle Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Vist det rister kan de godt være at du har en defekt/slitt/slarken styre kule. Spissinga bør ligge nermest null. Bruk spissing stag på inner kant av hjula eller målbånd foran og bak på hjulet. Siter Golf mk1 midtmotor 2,2T. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Du har iallefall toe in sidan det slites på ytteren. Du skal justere ut styrekulene dersom du har styresnekke bak senter av hjula og justere inn dersom du har styresnekka foran senter av hjula. Gjer som nemnt over å mål det du får til fra hjul til hjul. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 det er enkelt som f***.du trenger en lang planke(ca 1 meter lengere en aksel avstanden.) den legger du på hjulet forran (må ligge på fremme å bak på gummien),så du ser avstanden til hjulet bak(fx 5 cm),så tester du dette på andre siden av bilen(fx 11cm) så vet du hvilket hjul du ska justere. bakhjulstrekk ska ha ca 0-3mm "ploging" i fartsretningen,å forhjultrekk ska ha 0-3mm "skræving" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superkølla Skrevet Juni 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Det slites på innern... har jeg toe out da eller?? Er det samma hvilken av hjula jeg stiller på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JMA_Jarle Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Nei... Still rattet i midten, og for kvar gang du justerer bør du trille bilen 50 cm bak og fram igjen. så måle på nytt. Du har nok toe out siden den slitter på innsiden, Siter Golf mk1 midtmotor 2,2T. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RamstadTech Skrevet Juni 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2006 Å ja, var det slitasje på inneren snur du berre om det eg skreiv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 Du har iallefall toe in sidan det slites på ytteren.Du skal justere ut styrekulene dersom du har styresnekke bak senter av hjula og justere inn dersom du har styresnekka foran senter av hjula. Gjer som nemnt over å mål det du får til fra hjul til hjul. Jeg håper at han IKKE har styresnekke... :hello: Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
superjenssen Skrevet Juli 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 2, 2006 vesst d både reste og slit, e d nok slark i forstillinga på deinn sia !!! nestn garantert... Siter - 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil - 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4 X 97" BMW 320IT X 92" Peugeot 605 sldt X 82" Ford Granada 2.8GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 slitt innerhjul kan også være feil camber/caster.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superkølla Skrevet Juli 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Jeg har prøvd å røske i begge hjula uten å finne noe slark. Men det er litt dødgang på rattet, som jeg trur skyldes slark i det leddet der stanga fra rattet møter staget fra hvert enkelt hjul, dette i kombinasjon med at jeg sikkert har mista noen avbalanseringslodd regner jeg med at er årsaken til ristinga. Har lurt litt på chamber i og med at jeg ikke har klart og måle noe spesiell skræving, men skal prøve å skru inn hjula litt uansett og se om dette hjelper. Hvis det er chambervinkelen som er problemet så må det i såfall kun være på det ene hjulet, og dermed lett å se i forhold til andre sida... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Hadde det vært spissinga hadde det høyst sansynlig vært like ille på begge sider. Bytt endeledd i styringa og ballanser dekkene, da tror jeg problemene dine er borte. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas_1 Skrevet Juli 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2006 Jekk opp forhjulene og sving hjulene frem og tilbake. Altså bare rikk litt på de for å sjekke om det er slark. Om det er det så er det mest sannsynlig endeleddene! Siter Biler: -Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.