ThomasR Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Jeg skal sette på senkesett på bilen min nå, men det jeg lurte på var om jeg må vise bilen hos biltilsynet etterpå? fordi jeg har sotet ruter foran og skal sette på streamer på frontruta, og det er jo ikke akkurat lovlig :D.. Takker for all hjelp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 enkelt svar.... JA! DET MÅ VISES! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mkalle Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Tja.. Etter forskriftene ja, men det er jo bare å kjøre til du en vakker dag blir stopt av vegvesenet. Alt du får er en mangellapp og visning, pluss 500 kr for nytt vognkort. Bare kjør og drit i er mitt råd:hello: Siter (-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X (-) 99 Opel Omega B 2.5 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasR Skrevet Juni 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 okei, sier onkel politi noe på dette? hvor mye koster det å vise det på biltilsynet da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikj Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Bullshit.. du MÅ ikke vise det til biltilsynet.. du MÅ vise det til biltilsynet hvis du vil ha det i vognkortet.. Men du burde ha godkjenningspapirer/TÜV i hanskerommet i tilfellet teknisk kontroll.. De spør og altid om papirer på EU-kontroll hvis du ikke har det i vognkort.. Siter 2000 VW Passat TDi 4-motion 2001 Skoda Octavia TDi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Du må ha papirer på godkjent firehjulskontroll (rundt 1000,- og oppover), og TüV papirene i orden. Noen biltilsyn krever også skandinaviske TüV papir. Jeg tror ikke de krever dette fordi de ikke kan tysk, men fordi de hater senkede biler (opptakskrav for å bli biltilsynsmann?) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Etter hva jeg har hørt så hjelper det ikke om du har Tüv papirer, så lenge det ikke er skrevet inn i vognkort.. Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasR Skrevet Juni 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 okei, her var det mye forskjellige meninger. Kanskje det beste er å vise det på biltilsynet sånn at man får det i vognkortet at det er godkjent?! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wildkin Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 ja det lønner seg absolutt, må ha dokumentasjon på at lastefjøringsventilen er justert også. Siter Corsa B 2l 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Elgen- Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 må ha dokumentasjon på at lastefjøringsventilen er justert også. om man har den ja.. er ikke alle biler som har den.. Siter Du skal ikke stjele! Staten liker ikke konkurranse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 okei, her var det mye forskjellige meninger. Kanskje det beste er å vise det på biltilsynet sånn at man får det i vognkortet at det er godkjent?! For å si det ekstremt enkelt; Ja, det skal vises Biltilsynet, og ja, det skal inn i vognkortet. Å ha TUV-papirer i bilen holder ifølge regelverket ikke, uansett hva enkelte luringer her inne måtte mene. TUV-papirer er bare en del av det som må oppfylles for å få det godkjent. Kommer du på EU-kontroll uten at det er godkjent i vognkortet, skal verkstedet nekte å ta kontrollen, evt gi deg feil og be deg vise hos BT. Like morro hver gang det kommer slike tråder, om alle meninger om hva som er lov og ikke, og hva bestemora til dama til en kamerat av søskenbarnet til fattern sier at naboen til kusina som jobber på Biltilsynet sa en gang på 70-tallet.. :P Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
int Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Stemmer som Marvil sa. Jeg tenkte ikke stort over det når jeg senka bilen min, hadde bilen på eu-kontroll og den ble ikke godkjent pga at senkesettet ikke stod i vognkortet. Så du kan kjøre frem til du skal på eu-kontroll eller blir stoppa i teknisk kontroll, men da må du nok en tur på biltilsynet. :) Edit: forresten, jeg hadde faktisk "rutesenker" på frontruta når jeg var å viste bilen hos biltilsynet, han bare påpekte at jeg burde fjerne den for den ikke var lovlig, men han reiv den ikke av. :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Det er fint å ha sånt stemplet i vognkortet, så du har noe å vise til når du blir stoppet i teknisk kontroll og gubbene går og ser på hver enkelt del av bilen din.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Det er fint å ha sånt stemplet i vognkortet, så du har noe å vise til når du blir stoppet i teknisk kontroll og gubbene går og ser på hver enkelt del av bilen din.. Ikke bare fint, men påbudt også.. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thyfire Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Jeg kan bekrefte at det Marvil sier er 100% sant, senest sagt fra BT i går! så da vet alle det! Siter 85 Volvo 749 TIC- drifter 01 Subaru Forester S-turbo 77 Honda Accord 1.6 [X]97 Toyota Celica T20 1.8 [X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg