Gå til innhold

Må senkesett vises??

Ranger emnet


ThomasR

Anbefalte innlegg

Bullshit.. du MÅ ikke vise det til biltilsynet.. du MÅ vise det til biltilsynet hvis du vil ha det i vognkortet.. Men du burde ha godkjenningspapirer/TÜV i hanskerommet i tilfellet teknisk kontroll.. De spør og altid om papirer på EU-kontroll hvis du ikke har det i vognkort..

2000 VW Passat TDi 4-motion

2001 Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, her var det mye forskjellige meninger. Kanskje det beste er å vise det på biltilsynet sånn at man får det i vognkortet at det er godkjent?!

For å si det ekstremt enkelt;

Ja, det skal vises Biltilsynet, og ja, det skal inn i vognkortet.

Å ha TUV-papirer i bilen holder ifølge regelverket ikke, uansett hva enkelte luringer her inne måtte mene.

TUV-papirer er bare en del av det som må oppfylles for å få det godkjent.

 

Kommer du på EU-kontroll uten at det er godkjent i vognkortet, skal verkstedet nekte å ta kontrollen, evt gi deg feil og be deg vise hos BT.

 

Like morro hver gang det kommer slike tråder, om alle meninger om hva som er lov og ikke, og hva bestemora til dama til en kamerat av søskenbarnet til fattern sier at naboen til kusina som jobber på Biltilsynet sa en gang på 70-tallet.. :P

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer som Marvil sa.

 

Jeg tenkte ikke stort over det når jeg senka bilen min, hadde bilen på eu-kontroll og den ble ikke godkjent pga at senkesettet ikke stod i vognkortet.

 

Så du kan kjøre frem til du skal på eu-kontroll eller blir stoppa i teknisk kontroll, men da må du nok en tur på biltilsynet. :)

 

Edit: forresten, jeg hadde faktisk "rutesenker" på frontruta når jeg var å viste bilen hos biltilsynet, han bare påpekte at jeg burde fjerne den for den ikke var lovlig, men han reiv den ikke av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint å ha sånt stemplet i vognkortet, så du har noe å vise til når du blir stoppet i teknisk kontroll og gubbene går og ser på hver enkelt del av bilen din..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint å ha sånt stemplet i vognkortet, så du har noe å vise til når du blir stoppet i teknisk kontroll og gubbene går og ser på hver enkelt del av bilen din..

Ikke bare fint, men påbudt også.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår