Gå til innhold

hvilke cabriolet'er har "hardt tak" ?

Ranger emnet

umy

Anbefalte innlegg

Ford Skyliner. Honda Del Sol (om man kan kalle den cab.) var å få med elektrisk (eller var det hydraulisk?) targatak.

av nyere biler eksisterer f eks Cadillac XLR roadster også har vel chevrolet SSR denne type tak.

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Targatak (hele takflaten, i motsetning til T-tak hvor det står igjen en langsgående bjelke midt på) er jo også et hardt skall, selv om enkelte slike tak må løftes av med håndmakt, f.eks:

Toyota 800S (verdens første serieproduserte targatakbil)

Porsche 911 Targa

Toyota MR2 Targa

Fiat X1/9

Porsche 914 og 914/6

Ferrari 246/3xx GTS

Lotus Elise

Opel Speedster

Det fantes også en del eldre tekstilcabber som det gikk an å få hardtop til, et hardt tak til å sette på i stedet for eller utenpå tekstiltaket (f.eks for vinterbruk).

Og for de skikkelig hardcore åpenbilentusiastene kan man nevne de bilene som verken leveres med fast tak, tekstiltak er noe annet som kan minne om et tak, f.eks Light Car Company Rocket, Renault Sport Spider, Lotus 340R og Ariel Atom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ???? Har noen endret avataren min? What the f...!

EDIT: Dette var bedre enn en generell avatar. Nå har jeg i hvert fall min egen.

Men hva var galt med min gamle som jeg bruker på de fleste forumene jeg deltar på? Den gamle var 75x75 piksler stor, veide bare 19 kB og burde ikke irritere noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider