Gå til innhold

Nye felger - Astra Coupè - Hva skal jeg velge?

Ranger emnet

thklinge

Hvilken felg skal jeg velge?  

16 stemmer

1. 1. Hvilken felg skal jeg velge?

• Team Dynamics - Monza R
    • BM Racing - Varese
    • Devino Spider
    • Team Dynamics - Equinox

Anbefalte innlegg

Halla!

Bilen min er et mareritt hva felger angår. Boltesirkel 5x110, ET42 eller høyere, og bredde/dia maks 8x18 gjør sitt til at det er umulig å få tak i noe vettig! Jeg har leita i ca 3 mnd etter noen okeie felger og det jeg dessverre har endt opp med er: Martins :(

De er de eneste som klarer å skaffe noe som passer bra til bilen, dermed, hva skal jeg velge av felger til denne bilen:

astra.jpg

DSC00248.jpg

Og de nominerte er:

Team Dynamics - Monza R

td_monza_r.jpg

BM Racing - Varese

bm_varese.jpg

Devino - Spider

dv_spider.jpg

PICT0130.jpg

Team Dynamics - Equinox

td_equinox.jpg

P1000596_Small_.JPG

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innpress på OVER 42? Som i 41, 40, 39, osv? Priser, bilder og data fra http://www.bigwheels.dk. Dette er kun et lite utvalg. Danmark har forresten +/-10 mm innpress (pr. side) som "lovlig" grense, så du skulle klare å få godkjent med mer enn de norske 7,5. Eneste forskjellen blir at du må vise den for å få det skrevet i vognkortet.

Barracuda Starform Evolution, 7,5x18, ET 36, 2879 DKK

100433B.jpg

Eltex Seven, 8x18, ET 35, 1373 DKK

100214B.jpg

Invision Panther, 7,5x18, ET 35, 2795 DKK

100501B.jpg

ASA AR1, 8x18, ET 35, 1909 DKK

100531B.jpg

Autec Opal, 7,5x18, ET 38, 3109 DKK

100352B.jpg

O.Z. Galileo, 8x18, ET 35, 6439 DKK

100311B.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innpress på OVER 42? Som i 41, 40, 39, osv? Priser, bilder og data fra http://www.bigwheels.dk. Dette er kun et lite utvalg. Danmark har forresten +/-10 mm innpress (pr. side) som "lovlig" grense, så du skulle klare å få godkjent med mer enn de norske 7,5. Eneste forskjellen blir at du må vise den for å få det skrevet i vognkortet.

Inpress OVER 42 som i et høyere matematisk tall enn 42. 43 f.eks. Vet at innpress egentlig er et negativt tall.

Uansett, uten misforståelser: Min bil har ET49 originalt. Dermed kan jeg bruke felger fra ET42 - ET56.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du skal sette på orginalhjula jeg. Lavprofil og store felger er overkill på en Opelheyyou Men seriøst, stemmer for Equinox jeg!

Originalhjul sa du?

Juni%2006%20-%20Sm%e5%20hjul.jpg

Neeeh, tror jeg foretrekker disse:

Juni%2006%20-%20Store%20hjul.jpg

Måtte kjøre på etterkontroll med småhjula, fikk 2-er feil på 18 tommerne..

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett vognlista til Bilprodukter og de fleste felgene har ET35 / 48 / 40, alt er ulovlig på min bil. Noen få har ET45 men da med bruk av slingrebolter, og det er noe dritt. Gjenstår med WP812 eller SA29, som begge er nasty :P

Endte opp med å kjøpe Devino Spider idag, og dekk fra dekkonline, får det vel på bilen i neste uke en gang. :)

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvorfor du bryr deg me innpresset? Så lenge det passer så er det vel samme f* om det er lov eller ikke? Og slingre bolter gjør da ikke noe det heller? Felgene mine er egentlig 108x5, så bruker slingrebolter jeg.. Ser ikke helt problemet i det...

- Nissan 200sx s14a

x Opel Astra 1.8l

x Crysler Neon 2.0l

http://www.auto-supply.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke helt hvorfor du bryr deg me innpresset? Så lenge det passer så er det vel samme f* om det er lov eller ikke? Og slingre bolter gjør da ikke noe det heller? Felgene mine er egentlig 108x5, så bruker slingrebolter jeg.. Ser ikke helt problemet i det...[/Quote]

Slingrebolter krever en senterring som er 100% i passformen, det krasjer ofte med størrelsen på navet. Felgene jeg kjører med nå f.eks er så nært 65mm i navstørrelse at det ikke er plass til noen ring, den smaleste er for tykk, dermed blir det fort unøyaktig plassering av hjulet og vibrasjoner.

Innpresset gir jeg meg i utgangspunktet balla i, problemet er når du møter på noen på EU-kontrollen som faktisk følger reglene. Endring av sporvidde med mer enn 15mm gir 2'er feil. I tillegg er det jævlig synd i deg den dagen det smeller og forsikringsselskapet ditt finner ut av felgene har et innpress som biltilsynet ikke godkjenner. Du taper cash fortere enn du kan stave avkortning. Hjulbuene gjør også sitt til at jeg trenger et høyt innpress. Kjører på 8x18 med ET35 nå og det subber og slår i hjulbuen som bare juling om man ikke er forsiktig. Dama har ikke kjørt bilen i hele år fordi hu er så redd for hjulbuene.

Det gåår sikkert bra, men når jeg skal bruke et femsifret tall på nye hjul til bilen så velger jeg like greit noen som er 100% i passformen og lovlige i bruk. Så slipper jeg å gå på en smell OM jeg skulle være innblanda i ei ulykke og OM forsikringsselskapet/Politiet sjekker felgene mot vognkortet.

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår argumentene dine veldig godt. Selv så endte jeg på 7,5x18 med ET38. Blir riktignok 3,5mm for mye sporviddeøkning på hver side, men det får bare være. EU-kontrollen min skjer på vinterstid alikevel så. Pga at felgen kun er 7,5 bred, så tar ikke dekkene borti noen plass. Kjører på 215/35/18 jeg da. Alle felgforhandlerne jeg snakket med, anbefalte ikke 8" felg pga at det kunne bli for bredt, uansett ET, spesielt bak. Håper du blir fornøyd med de nye felgene dine.

Mazda 5

Opel Astra G

http://www.gauldalgatebil.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider