Gå til innhold

Slitte dekk.. Bøter?

Ranger emnet

Gjest ReVolvolution

Anbefalte innlegg

en kamerat av meg ble stoppet med slitte dekk rundt om.. han kunne velge mellom bot på 10.000 eller å avskilte bilen.. da var de kanskje litt snill med han? kan man ikke miste lappen for sånt?

1997 Volvo S70 2.0 "LT"

1985 Subaru 1800 vinterbil *Solgt*

1990 Golf2 GTD *Solgt*

1987 Volvo 740gl *borte*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke si at jeg vet dette, menjeg trodde man fikk en bot pr dekk som var slitt. Mulig jeg blander dette med å kjøre med sommerdekk om vinteren el no..

Tror dette stemmer ganske bra.. og tror, men vet ikke, at satsen e på 2000,- pr dekk som e slitt.. i ekstreme tilfeller (sliks med korder stikkende ut) kan de avskilte bilen på stedet mener eg å ha lest en plass.. eller?

Har: -05 Rexton RX270 XDi Topline
Hatt:-95 Blazer 4.3 V6 4x4, -10 Berlingo 1.6 HDi, -99 Omega B2 2.0 DTi, -95 Opel Omega CD 2.5 V6, -93 Ford Sierra 2.0 clx, -91 Opel Omega A 2.0i, -87 Opel Kadett E 1.6, -84 VW Golf 1.8 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ReVolvolution

Er ikke hele dekket som er slitt.. Er slitt i ytterkanten bare. Skulle ikke tro det er trafikkfarlig av den grunn, er jo tross alt mønster igjen.. Fikk høre nettopp at det er pr. dekk som det kommer bot på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette stemmer ganske bra.. og tror, men vet ikke, at satsen e på 2000,- pr dekk som e slitt.. i ekstreme tilfeller (sliks med korder stikkende ut) kan de avskilte bilen på stedet mener eg å ha lest en plass.. eller?

En kompis ble stoppa med "slicks" med utstikkende korder.

Han fikk forenklet forelegg på 750,- og kjøreforbud til hjulet var bytta.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

75% av dekkbanen (eller hva det heter) skal ha godkjent mønsterdybde, og dekk på samme aksel skal vel ha tilnærmet like kjøreegenskaper..

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett dekk på 240'en som er veldig slitt. Hva skjer hvis jeg blir stoppet? Bot/advarsel/avskilting?

Tenk heller på hva som kan skje vis du må bråbremse på våt vei...hadde en kompis som hadde slitte dekk foran på bilen. Klarte ikke bremse på våt vei da det var ei som stoppa foran han. Resultat, reparasjona på bilen hannes for 60.000,- og 8.000,- i egenandel.

Heldigvis ingen personskade...

Så mitt tips er: BYTT DEKK!!!

:iconsm

Lenke til kommentar
Del på andre sider