Gå til innhold

Importere fra Sveits

Ranger emnet

hegeand

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen som har importert person-bil fra andre land i europa enn Tyskland ? F.eks Sveits ?

Jeg skal selge bilen min (Opel Astra 1.6 16V) og lurer paa aa faa solgt den i Norge, men finner ikke noen informasjon angaaende dette noen steder. (Vel jeg har vel kanskje ikke lett lenge nok!!)

Takk for svar..

Hege:hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Var i Vevey å kjøpte en bil fra forhandler. Reiste inn til Lausanne for anskaffelse av sveitsiske tollskilt... så var det bare å starte den 270 mil lange hjemturen... Enorm opplevelse.

Ingen spesielle ting med import fra Sveits, kontra andre EØS land.

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene ... veldig interessant aa lese om dere som har impotert fra Sveits. Igaar fant vi noen opplysninger ang avgifter osv. Og jeg maa innrömme at jeg fikk litt sjokk :omfg

Kom opp i nesten 90000 nok bare i avgifter og omkostniger.

Hvem betaler hva til hvem om jeg finner en kjöper ?

I tollen betaler jeg dette belöpet, men om jeg selger bilen for 95000 nok saa sitter jeg evt igjen med max 5000 nok, og da er det jo ikke verdt salget og turen !

Jeg faar vel ogsaa ringe til tollen i Oslo ;)

Ha en fin helg

hege :hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene ... veldig interessant aa lese om dere som har impotert fra Sveits. Igaar fant vi noen opplysninger ang avgifter osv. Og jeg maa innrömme at jeg fikk litt sjokk :omfg

Kom opp i nesten 90000 nok bare i avgifter og omkostniger.

Hvem betaler hva til hvem om jeg finner en kjöper ?

I tollen betaler jeg dette belöpet, men om jeg selger bilen for 95000 nok saa sitter jeg evt igjen med max 5000 nok, og da er det jo ikke verdt salget og turen !

Jeg faar vel ogsaa ringe til tollen i Oslo ;)

Ha en fin helg

hege :hello:

Eneste du "må" betale ved inførsel er moms på "salgssummen" av bilen.Resterende avgifter må ikke betales før du skal sette norske skilter på den.

Har for mange biler....

Lenke til kommentar
Del på andre sider