hegeand Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 Hei, Er det noen som har importert person-bil fra andre land i europa enn Tyskland ? F.eks Sveits ? Jeg skal selge bilen min (Opel Astra 1.6 16V) og lurer paa aa faa solgt den i Norge, men finner ikke noen informasjon angaaende dette noen steder. (Vel jeg har vel kanskje ikke lett lenge nok!!) Takk for svar.. Hege:hello: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caterpillar Skrevet Juni 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 28, 2006 tror ikke det er lønnt,om ikke bilen er spessiellt pen!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
buskmann Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Mange som importerer fra Sverige og Belgia. Siter Støtt opp om Harrypolitiet, si nei til Harry-biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Hei jeg importerte min gamle polo fra sveits p.g.a at jeg har familie der nede. Er ikke store forskjellen på å importere derifra kontra f.eks tyskland Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboalfa Skrevet Juni 29, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2006 Hei! Var i Vevey å kjøpte en bil fra forhandler. Reiste inn til Lausanne for anskaffelse av sveitsiske tollskilt... så var det bare å starte den 270 mil lange hjemturen... Enorm opplevelse. Ingen spesielle ting med import fra Sveits, kontra andre EØS land. Siter Alfa Romeo 75 1,8 turbo Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli Volvo 740GL herregårdsvogn Originaledition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hegeand Skrevet Juli 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2006 Takk for svarene ... veldig interessant aa lese om dere som har impotert fra Sveits. Igaar fant vi noen opplysninger ang avgifter osv. Og jeg maa innrömme at jeg fikk litt sjokk :omfg Kom opp i nesten 90000 nok bare i avgifter og omkostniger. Hvem betaler hva til hvem om jeg finner en kjöper ? I tollen betaler jeg dette belöpet, men om jeg selger bilen for 95000 nok saa sitter jeg evt igjen med max 5000 nok, og da er det jo ikke verdt salget og turen ! Jeg faar vel ogsaa ringe til tollen i Oslo ;) Ha en fin helg hege :hello: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet Juli 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2006 Takk for svarene ... veldig interessant aa lese om dere som har impotert fra Sveits. Igaar fant vi noen opplysninger ang avgifter osv. Og jeg maa innrömme at jeg fikk litt sjokk :omfg Kom opp i nesten 90000 nok bare i avgifter og omkostniger. Hvem betaler hva til hvem om jeg finner en kjöper ? I tollen betaler jeg dette belöpet, men om jeg selger bilen for 95000 nok saa sitter jeg evt igjen med max 5000 nok, og da er det jo ikke verdt salget og turen ! Jeg faar vel ogsaa ringe til tollen i Oslo ;) Ha en fin helg hege :hello: Eneste du "må" betale ved inførsel er moms på "salgssummen" av bilen.Resterende avgifter må ikke betales før du skal sette norske skilter på den. Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg