Gå til innhold

LS1 Tråden

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har bestilt bakre del av eksos.. long tube headers og x pipe er neste plan, men litt mye kr akkurat nå, har jo akkurat kjøpt bil... Induction kit er fra throttle body og helt "ut" til stort filter. den plastdingsen skal visst gjøre det lettere for luft å komme inn.. eh? link: http://www.corvettegarage.com/product/vararam-velocity-stack-for-c5-and-z06-corvette.html

 

Holder til i Akershus. Bilen hentes i drammen på fredag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 278
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Trenger ikke stall speed converter med rett kam.

 

MEN skikkelig mapping trenger du når du trimmer men hvem gjør det i Europa?

 

Era

 

Ingen som trenger stallspeed converter Erik, men fann så mye mer det sparker fra i starten viss man har en skikkelig converter.

 

Husker ikke hvor mye du kan tune selv med de der håndholdte tunerene som selges.

 

Mapping tar http://www.boostperformance.no seg av, trenger faktisk reise lenger enn Ålgård :)

 

Rune Ydstebø og Stig Bakke er meget bra kjendt med både LS1 Edit og HP Tuner softwaren. Og har begge, C5 Corvetter med 1000hk :)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt bakre del av eksos.. long tube headers og x pipe er neste plan, men litt mye kr akkurat nå, har jo akkurat kjøpt bil... Induction kit er fra throttle body og helt "ut" til stort filter. den plastdingsen skal visst gjøre det lettere for luft å komme inn.. eh? link: http://www.corvettegarage.com/product/vararam-velocity-stack-for-c5-and-z06-corvette.html

 

Holder til i Akershus. Bilen hentes i drammen på fredag:)

 

Åja sliken plast sak ja, har ingen relasjoner til den overhodet, kansje den funker, det vil vise seg :)

 

Ellers så høres det ut som en bra plan du har, grattis med konge bil ihvertfall.

 

Det som absolutt gir mest "bang for the buck" er garantert et kamsett, disse motorene er skikkelig under kammet orginalt, pga veldig strenge avgass krav i california. Så å sette i en kam med litt mer løft og durasjon, gjør ikke bilen ukjørlig på gata selv om noen frykter det :)

 

Viss du er intresert i de nyeste, frekkeste sakene til slike biler ohg motorer, og apåtil liker litt snurrer som tidligere nevnt. Ja da bør du få deg et abonoment på http://www.gmhightechperformance.com har netopp fornyet mitt abonoment med 2 nye år ;)

 

Lykke til, og for all del fortell hvordan bilen reagerer på de nye sakene som kommer i posten.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_6364.sized.jpg

 

Kjøpte en S13 12 februar og har installert ls1 fram til 12 apri. 14 april var jomfruturen

 

016_G.sized.jpg

 

Det gikk sånn ca sånn. fungerte fint, med noen ubetydelig småfeil/barndomsproblemer. Så vi kan jo legge til en bil til på LS1 konverterings lista i norge.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_6364.sized.jpg

 

Kjøpte en S13 12 februar og har installert ls1 fram til 12 apri. 14 april var jomfruturen

 

016_G.sized.jpg

 

Det gikk sånn ca sånn. fungerte fint, med noen ubetydelig småfeil/barndomsproblemer. Så vi kan jo legge til en bil til på LS1 konverterings lista i norge.

 

Konge det der da!

Gleder meg å se den i morra, i full aksjon!

Znakkez!

~Ratata~

4 doors - no waiting

http://www.drive4fun.net

 

No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans:

Hvem er den tosken med det firkanta huet som glor på mekkinga di i bagasjerommet?? Hehe! Og han i rødt ved siden av tror jeg liker Nova eller noe... :)

 

Mr. Juliebø:

Jeg har helt glemt av denne tråden og bilder av truck bunnpanne! Har hatt bilder av det i galleriet mitt her på bilforumet en liten evighet allerede, men får nesten poste dem:

 

truck_5_3_2.jpg

truck_5_3_1.jpg

Dette er en truck 5.3L, og du ser tydelig plassen til forakselen på 4x4-biler med diff'en på førersiden (Som din T10 med andre ord). Kort og delvis dyp, kan kanskje funke uten modifikasjoner?

Christian

'77 Caprice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans:

Hvem er den tosken med det firkanta huet som glor på mekkinga di i bagasjerommet?? Hehe! Og han i rødt ved siden av tror jeg liker Nova eller noe... :)

 

Mr. Juliebø:

Jeg har helt glemt av denne tråden og bilder av truck bunnpanne! Har hatt bilder av det i galleriet mitt her på bilforumet en liten evighet allerede, men får nesten poste dem:

 

 

Dette er en truck 5.3L, og du ser tydelig plassen til forakselen på 4x4-biler med diff'en på førersiden (Som din T10 med andre ord). Kort og delvis dyp, kan kanskje funke uten modifikasjoner?

 

Hehe, ja kanskje du har litt firkanta hode?

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei rått det der S13 projektet ditt Hans.

 

Camaroen da, funker bare gull?

 

Takk, ja. den funker veldig bra, har ikke rørt den i vinter, bare lagret den. Nå er den vel sommerbruksbilen min igjen, som den var i fjor også. Den er jo billigere å kjøre enn den andre bruksbilen min ,mercedes 300 og vanen. Bare få fiksa en kjedelig eksoslekkasje på den, så blir den fin.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig fikk jeg bilen, halv 7 fredag ettermiddag fikk jeg utlevert en støvete C5 cab på drammen bilhavn.. helt sjef :) Er selvfølgelig småting som må utbedres med er meget godt fornøyd, for en bil.. dæven :pray , var et kn filter med trakt til innsug på bilen, så jeg avbestillte det, fikk da pluttselig råd til en x pipe, så det ble en slik. har kjørt opp en halv tank allerede med typisk jeg har akkurat fått ny bil kjøring, og ligger på 1,18 pr mil? lå på 1,4-1,5 på pen kjøring med min forrige bil så det her er bra. Hvordan legger jeg ut bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å se bilder av vetten, men en egen tråd er nok lurt? Min bil: eller noe sånt.

C5 er kongebiler.Jeg kunne vurdert å bytte mine 2 C3er hvis jeg kunne fått en C5 for dem.Slik prisene går lar det seg kansje ordne om et år eller to.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan gi meg en pekepinn på pris for ei T-56 kasse?

Hva er fornuftig? Hva er for mye?

 

Takks

 

edit: skal kjøpe, ikke selge :blunk:

 

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=9810101&sid=3a0pW3vP3720573&pos=3&tot=4

 

Denne ligger da på finn, om det er billig eller dyrt vet jeg ikke.

 

Men må nok regne med å betale ca 15+ lapper tror jeg.

 

Kansje billigere å få en fra statene da.

 

Glad at jeg har en under benken alerede, siden de er så dyre :D

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=9810101&sid=3a0pW3vP3720573&pos=3&tot=4

 

Denne ligger da på finn, om det er billig eller dyrt vet jeg ikke.

 

Men må nok regne med å betale ca 15+ lapper tror jeg.

 

Kansje billigere å få en fra statene da.

 

Glad at jeg har en under benken alerede, siden de er så dyre :D

 

Jess, så den på finn men synes kanskje prisen var litt stiv?

Noen som veit hvor mye 4l60e kassene går for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jess, så den på finn men synes kanskje prisen var litt stiv?

Noen som veit hvor mye 4l60e kassene går for?

 

http://www.techlinebilelektro.no pleier å ha noen motorer og kasser, ring eller mail å spør hva han tar.

 

ellers så kan du jo se på ebay da. og legge til 1500 kr i frakt og moms ca, og se hva du kan få en kasse inn selv for, hvis du finner noen i Norge som koster bittelitt mere enn det, så kan du jo vurdere det også evt, ganske populære i sverige disse motorene og kassene og.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår