Gå til innhold

LS1 Tråden

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Les litt på LS1Tech men ja det er ikke uvanlig og høre tenningsbank i LSx motorene da de går med absolutt max tenning hele tiden.

 

Dette sa GM når LSx serien kom.

 

MEN her snakker vi om lett tenningsbank IKKE hard fæl kakling.

 

Disse motorene har inteligent motorstyring som øker tenning hvis de blir kjørt pent f.eks damekjørt til barnehagen.

Når da gubben slenger seg i og gasser vilt så vil du da ha litt høy tenning og litt lett tenningsbank til motoren justerer tenninga ned.

 

Hvor bra det er tja si det er ikke j ekspert på.

 

Era

 

Å legge lista så høyt at den går på og over grensa til tenningsbank hele tiden høres ikke bra ut. En skulle jo tro at man vanligvis legger inn marginer for å ta høyde for varierende bensinkvalitet, temperatur osv. På den annen side skremmer ikke dette meg fra å ha Suburban høyt opp på ønskelista.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 278
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Å legge lista så høyt at den går på og over grensa til tenningsbank hele tiden høres ikke bra ut. En skulle jo tro at man vanligvis legger inn marginer for å ta høyde for varierende bensinkvalitet, temperatur osv. På den annen side skremmer ikke dette meg fra å ha Suburban høyt opp på ønskelista.

 

På og over var vel ikke det jeg mente men.

 

Det GM gjorde var og legge teninga høyt og hver gang du fyller tanken full eller mere en70% tror jeg det var så forsøker ECM og justere tenninga opp for og sjekk om du har fylt høy oktan eller ikke og tilpasser dermed tenninga.

Resultatet er at du vil høre litt bank når den justere seg inn.

 

Dette kan også skje hvis en person kjører pent som damer ofte gjør og gubben setter seg inn og gasser hardere.

 

MEN den skal ikke gå og banke konstant da har du et problem.

 

Het tips er sjekk om det har gått på gass (propan) sjekk isåfall nøye motoren.

Har vært borti flere LSx i truck som har oppspiste ventil seter pga gass motorene hadde gått mellom 2-250.000km mao taxi eller kjørt mye.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På og over var vel ikke det jeg mente men.

 

Det GM gjorde var og legge teninga høyt og hver gang du fyller tanken full eller mere en70% tror jeg det var så forsøker ECM og justere tenninga opp for og sjekk om du har fylt høy oktan eller ikke og tilpasser dermed tenninga.

Resultatet er at du vil høre litt bank når den justere seg inn.

 

Dette kan også skje hvis en person kjører pent som damer ofte gjør og gubben setter seg inn og gasser hardere.

 

MEN den skal ikke gå og banke konstant da har du et problem.

 

Het tips er sjekk om det har gått på gass (propan) sjekk isåfall nøye motoren.

Har vært borti flere LSx i truck som har oppspiste ventil seter pga gass motorene hadde gått mellom 2-250.000km mao taxi eller kjørt mye.

 

Era

 

Når jeg tenker etter så hørte jeg ikke lenger tenningsbank ved tredje gasspådrag, så det rimer det du sier.

 

Dette med ventilseter og gass hørte jeg de sa på Bergheim i Sarpsborg da jeg prøvekjørte 8,1-literen også. De hadde problemer med samtlige av bilene som var bygget om til gass når det gjaldt ventiler/ventilseter.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da ser det faktisk ut som om jeg blir LS1 løs........

 

En på forumet her som skal kjøpe motor og gir fra meg, da bil projektet er satt på enda mer vent enn den var på tidligere.

 

Men bilen blir IKKE solgt, og får nok en enda nyere motor neste gang projektet påbegynnes :)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skulle d.

Kommer over en motor uten gear, så kan jeg jo hive den i luxen med 700 kassa, hvis den tåler d da. Finnes vel adapter til den så. Hadde gjort mye med forakselvekta på luxen vil jeg tro..

2000 Audi TT 2000 Audi A6

1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90

1967 Camaro RS/SS med LS1 snart..

88 Lj 73

BILGAL !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste her et sted at om man bruker den orginale pumpa ogslaven så er det en innsnevring i slangen på slavesiden. Denne går det å åpne opp litt ved å borre den til noe større invendig diameter. Ha gjord dette selv, men ikke fått prøvd den noe . Dette skulle gjøre at veska returnerte raskere.

 

Ja, takk. Jeg tror ikke Pontiac GTO har den insnevringen. Men er ikke helt sikker. Det føles hvertfall ganske bra nå. Det jeg er litt skeptisk til er hvordan svinghjulet ser ut etter all sluringen og varmen som kom før jeg rakk å se at jeg hadde montert klutsjpumpa litt feil. Får se om det holder da.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår