Nova68 Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 5200 dalerer takk for alu versjonen (LS2) og 3500 dalerer for støpejerns verjonen (6,0l truck blokk) LS2 utgaven er rated til 1000hk og truck blokka er rated til 1000++hk Mener at begge to er billige egentlig, jeg skal aldri ha 1000hk, så det blir en over kill motor som skal tåle bank så lenge jeg gidder :D Nå sko viss Jonny au ha ramma frå Martz Chassis te Mavericken, så satse på å bestilla sammen i vår en gong. Nei dæ va ikkje gale det,1000hk alltid grett å gardera seg litt:) nye ramma? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 får se om jeg selger ATV`en etter vinteren for å finansiere ny front ramme til Firebird`en. Legger ved en link til ramma som kommer med versting bremser/hjuloppheng/stabstag og ferdige motor fester til LSx motorer :D http://www.martzchassis.net/page1.htm Det blir den nederste med ALT av options som står nedenfor ramma :D Martz? Jeg vet flere byggere i statene har hatt trøbbel med kvalitet og brukerstøtte fra dem, les tråder som denne http://www.pro-touring.com/forum/showthread.php?t=1479&highlight=martz på Pro-Touring.com forumet. Hvis du ikke allerede er det, bli medlem og bruk søkefunksjonen i "Suspension" forumet der... Det kommer mye bra deler til den originale frontramma fremover, som både kan være en bedre og billigere løsning (Bedre designet). Men nå er det slutt på offtopic'en! Jeg pusler med å kjøpe meg en 6.0L truck motor fra en Cadillac Escalade, mest fordi den er billig, og en "kjekk å ha" sak. Ikke at jeg nødvendigvis trenger truck-blokka for å tåle over 1000hk, men det er godt å vite at det er stødige greier. Smidd innmat og stroking er uansett i tankene, og vekta blir uansett lavere enn noen gammel CBB-klump. Overlading er gromt på disse motorene. ;) Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Januar 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2007 Jepp det er det, LS baserte motorer liker STORE kammer og STORE headers og overlading så det holder :D Ja ny ramme er i planene og takker for linken til forum trådene ang Martz. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Juliebø Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 Har lekt litt med tanken på å sette inn en LS motor i GMC Typhoon`en. Ute etter å få en bil som er pålitelig, kan brukast heile året, billig i drift, bra med power og den rette lyden. Så da spørs d kva motor ein skulla valgt... Er ikkje so opptatt av vekt, så kanskje en LQ9 truck motor hadde vert tingen... Ka bilar sitt desse motorane i? Prisar? Har dei girkasse som passar sammen med Typhoon fordelingskasse? Men d er vel også andre ting som spelar inn, type bunnpanne, agregater o.s.v Siter 1957 Chevrolet Bel Air, 1966 Chevrolet Chevelle SS 396 1973 Chevrolet K10, 1975 Chevy Short Van, 1992 GMC Typhoon 1993 Chevrolet Camaro Z28, 2001 Jeep Grand Cherokee V8 http://WWW.BRENTDEKK.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Mars 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2007 Hei, ja det er et par motor alternativ til deg her. Hvor mye power sikter du mot? Skal det trimmes og isåfall på hvilken måte? Og ikke minst, hvor mye skal det koste? Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Juliebø Skrevet Mars 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2007 Treng ikkje meir enn 300hk i første omgang. ev trimme med kompressor seinare. (om der e plass) Kostnad? minst mulig... hehe Siter 1957 Chevrolet Bel Air, 1966 Chevrolet Chevelle SS 396 1973 Chevrolet K10, 1975 Chevy Short Van, 1992 GMC Typhoon 1993 Chevrolet Camaro Z28, 2001 Jeep Grand Cherokee V8 http://WWW.BRENTDEKK.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Mars 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2007 Min 2003 LQ9 er en 345hk fra en Escalade, bør da holde fint i en Typhoon det? Ettersom det er truck-motor bør den jo være litt billigere enn alublokk-LS1'ene. Begynte vel med alublokk i Escalade i 2004 eller 2005, men alt går vel på pris. Bunnpanne er viktig på din 4hjulstrekker, og jeg mener truck 4x4-bunnpanna er ganske kort i bakkant og dyp, for å ha plass til forakselen under seg. Skal ligge bilder av truck-bunnpanne på ls1tech.com forumet. Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Mars 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2007 Hva slags bunnpanne som passer deg best har jeg ikke ide om, men mye fint som kan fabrikeres i alu og sveises på den orginale. (skikkelig dritt å sveise i, sikker full av olje og har høyt magnesiums innhold) Anyway, hva kan du få en komplett LQ9 motorfoa da? Sett noe på priser eller? Er populære disse 6,0l motorene, aldri sikker det blir noe særlig dyrere å bare kjøpe en LS1 med det samme :) Er motoren grus i Typhoonen eller? Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Juliebø Skrevet Mars 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2007 Typhoon motoren er faktisk nyoverhalt men ikkje starta enda... men den mangla 2 sylindera... he he :ahahahhaha: Noken som vil kjøpe? Har ikkje fått sjekka så mykje ang. pris enda, men skulle tru truck motorane var ein del billegare. ??? Legger ved eit bilde av org. motoren/bunnpanna. Som dere ser så er bunnpanna ganske kort og dyp i bakkant. Siter 1957 Chevrolet Bel Air, 1966 Chevrolet Chevelle SS 396 1973 Chevrolet K10, 1975 Chevy Short Van, 1992 GMC Typhoon 1993 Chevrolet Camaro Z28, 2001 Jeep Grand Cherokee V8 http://WWW.BRENTDEKK.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Allpro Skrevet April 18, 2007 Rapporter Share Skrevet April 18, 2007 Er denne tråden død da? :) Ser ut som jeg blir å kjøpe en Ls1, men hva med gear tro.. SKal enten i Chevellen, eller i hiluxen, lyst på manuell, hva anbefaler dere, og hva må man betale? Siter 2000 Audi TT 2000 Audi A6 1987 Hilux V8 TPI 2000 Lc 90 1967 Camaro RS/SS med LS1 snart.. 88 Lj 73 BILGAL !!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet April 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2007 Hva slags girkasse ja, det kommer jo litt ann på hva du skal bruke bilen til :) I norge må man vel gi ca 15 laken for T56, og ca 10 lapper for 4L60E som stor i disse bilene som motoren kommer ifra. Har jo også sef 4L80E men tror ikke du trenger et slikt beist av en kasse. Ellers så kan jo gammle typen kasser også brukes med adapter plater fra forex: http://www.mcloud.com Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rallyroger Skrevet April 24, 2007 Rapporter Share Skrevet April 24, 2007 Hei, har akkurat kjøpt meg en 98 corvette cab, noe som egentlig er en skandale da jeg stort sett har hatt 2 litere med snurre.. men men.. begynner jo å dra på årene, kanskje det er det? uansett.. min erfaring med motorene er lik null.. har kjøpt bilen ( i Norge ) og 3 ting fra USA ( billy boat eksos, induction kit og en plast dings til innsuget som bare så kul ut :) ), de kommer vel til høsten kjenner jeg ups rett.. Hva annet er lurt å handle inn? bilen har automat. Og er det noen som har erfaring med felger/dekk? det står 17 foran og 18 bak.. hva med 19 og 20? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Hei, har akkurat kjøpt meg en 98 corvette cab, noe som egentlig er en skandale da jeg stort sett har hatt 2 litere med snurre.. men men.. begynner jo å dra på årene, kanskje det er det? uansett.. min erfaring med motorene er lik null.. har kjøpt bilen ( i Norge ) og 3 ting fra USA ( billy boat eksos, induction kit og en plast dings til innsuget som bare så kul ut :) ), de kommer vel til høsten kjenner jeg ups rett.. Hva annet er lurt å handle inn? bilen har automat. Og er det noen som har erfaring med felger/dekk? det står 17 foran og 18 bak.. hva med 19 og 20? Hey grattis med fet bil. Selv er jeg manuel fan men har hørt men ikke testa at 4L60 automaten skal være fin også. Tja friere eksos og headers samt bedre luft tilførsen sies og gjøre mye. LS6 insug på 98` skal vist også gjøre underverker. Sjekk http://www.ls1tech.com masse bra info om bilen og LS1. Hvor i landet holder du til? Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet April 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Hei, har akkurat kjøpt meg en 98 corvette cab, noe som egentlig er en skandale da jeg stort sett har hatt 2 litere med snurre.. men men.. begynner jo å dra på årene, kanskje det er det? uansett.. min erfaring med motorene er lik null.. har kjøpt bilen ( i Norge ) og 3 ting fra USA ( billy boat eksos, induction kit og en plast dings til innsuget som bare så kul ut :) ), de kommer vel til høsten kjenner jeg ups rett.. Hva annet er lurt å handle inn? bilen har automat. Og er det noen som har erfaring med felger/dekk? det står 17 foran og 18 bak.. hva med 19 og 20? Ohhh, jeg vil også ha :phatyo Felgene tror jeg nok du må spørre i en annen tråd om , men hva motor angår så er du på rett spor. Nå vet jo ikke jeg hvor mye du vil gjøre ut av det, men disse motorene liker longtube headers, gjerne 1,3/4" i diameter. Og en skikkelig kam som ikke er ukjørlig på gata bumper lett effekten 60-90hk (viss du har greit oppsett likevel da) Og du som har automat kunne jo hatt det mye med gøy med en stall speed converter, ihvertfall om du trimmer motoren noe. Glem den der kule plast dingsen om det er sliken jeg tror det er, de er blitt prøvd før og stjeler heller effekt enn å gi effekt. En grei oppskrift på ca500hk på svinghjulet er: -Skikkelig eksos all the way. -Skikkelig luftfilter kit. -Portet, eller helst større throttlebody + LS6 eller bedre innsug. -CompCams eXtreme energy kam sett (det som heter 268) Og vil du ha det til å holde, ja da må du kjøpe bedre støtstenger og nye ARP rådebolter. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet April 25, 2007 Rapporter Share Skrevet April 25, 2007 Trenger ikke stall speed converter med rett kam. MEN skikkelig mapping trenger du når du trimmer men hvem gjør det i Europa? Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.