Gå til innhold

LS1 Tråden

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

ok, most bang for the buck er en ny kam.. men har nå lest side opp og side ned på ls1tech.. og egentlig bare mer forvirret.. Noen som kan anbefale en gatevennlig kam? bruker bilen hver dag og vil ikke ha noe som er ekstremt og ukjørbart. Mods vil da være: kam ( må kjøpes ) Luftfilterkit ( montert ) eksos ( på vei over ) Noen som har en formening om ca hk på hjulene med dette? ( med gatevennlig kam..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 278
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gå inn på http://www.gmhightechperformance.com å les kam testene deres.

 

HK på hjulene kommer litt ann på hva slags girkasse du har, automat eller manuell?

 

Men skift ut rådeboltene til ARP og skift støtstengene til noen tykkere crome moly stenger. Har alt du trenger på http://www.summitracing.com

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thunder performance har noen fine kammer.

Har en selv hen husker ikke spec skal se om jeg finner d.

 

Skal du bytte kam så bytt for all del også ventil fjærer de er for slappe orginalt, støtstenger, register kjede og Z06 innsug er også og anbefale.

 

400rwhp bør være rimelig greit sier de.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, most bang for the buck er en ny kam.. men har nå lest side opp og side ned på ls1tech.. og egentlig bare mer forvirret.. Noen som kan anbefale en gatevennlig kam? bruker bilen hver dag og vil ikke ha noe som er ekstremt og ukjørbart. Mods vil da være: kam ( må kjøpes ) Luftfilterkit ( montert ) eksos ( på vei over ) Noen som har en formening om ca hk på hjulene med dette? ( med gatevennlig kam..)

 

Jeg har en LS6 stående, fra en 02 camaro, den har litt varm kam, underdrive pulley, headers, portede topper og tb, den bremset 406 hk på hjula. Meget kjørbar.

 

NEW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, akkurat der tar du litt feil. I B4C bilene ble det ofte levert med LS6, ikke alltid, men oftest. I min var det slik, det samme var det på alle de 69 B4C bilene de laget 02 ZL1 av, min bil kom fra samme produksjons runnet, og ble ytterligere modifisert av GMMG som laget 02 ZL1..

 

NEW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Z06 blei alderig orginal levert i Camaro men du kan jo ha en som oprinnelig kom fra ei corvette ;)

 

Era

 

men, jeg mener ikke at min bil/motor hadde 405 hk orginalt, men den har en LS6 shortblock, orginalt. For å klarifisere litt.;.)

 

NEW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det du NEW, du har antakelig sodium fyllte eksos ventiler og LS6 innsug også, det ble brukt i alle LS1 fra -01 eller -02 og utover selv om de fortsatt het LS1 :)

 

Min LS1 er -00 modell og har ikke dette, de nyere motorene har også "innstøpte" puste hull der som skinkene til rammelagrene til veiva står.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men, jeg mener ikke at min bil/motor hadde 405 hk orginalt, men den har en LS6 shortblock, orginalt. For å klarifisere litt.;.)

 

NEW

 

Joa men alle LSx (alu) ble fra 01 levert med samme topper som Z06 og fra litt ut på året også blokka.

 

Men kam og tilbehør er ikke like så som du sier de har ikke 405hk.

 

Så i min verden er det ikke en Z06 men jeg skjønner hva du mener de er ofte referet til som det alikevel.

 

02 og nyere er dermed klar og anbefale for LS1 konvertering ikke osm min 99`men den funker den au går som fy i min lille rakett.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa men alle LSx (alu) ble fra 01 levert med samme topper som Z06 og fra litt ut på året også blokka.

 

Men kam og tilbehør er ikke like så som du sier de har ikke 405hk.

 

Så i min verden er det ikke en Z06 men jeg skjønner hva du mener de er ofte referet til som det alikevel.

 

02 og nyere er dermed klar og anbefale for LS1 konvertering ikke osm min 99`men den funker den au går som fy i min lille rakett.

 

Era

 

Uansett, på min camaro som jeg kjøpte ny, så kjøpte jeg en phase II pakke, denne var med en annen kam, underdrive pulley, portede topper, portet tb, headers, og ny tune, den bremset da 406 hk på hjula, og slik jeg har forstått det så er det også en forskjell på LS6 blokka kontra en LS1, men det skal jeg ikke påstå knallhardt.

 

Så mitt poeng er at litt mer enn en kam, som egentlig ikke koster så mye penger så kan en få billig power..

 

vi har nettop bygd en ny motor nå, fortsatt LS6, portede LS6 topper, portet fast 90 innsug, med ported 90 mm NW tb, stainless works headers, underdrive pulley, osv, vi satser på ca. 460 hk på hjula.

 

NEW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett, på min camaro som jeg kjøpte ny, så kjøpte jeg en phase II pakke, denne var med en annen kam, underdrive pulley, portede topper, portet tb, headers, og ny tune, den bremset da 406 hk på hjula, og slik jeg har forstått det så er det også en forskjell på LS6 blokka kontra en LS1, men det skal jeg ikke påstå knallhardt.

 

Så mitt poeng er at litt mer enn en kam, som egentlig ikke koster så mye penger så kan en få billig power..

 

vi har nettop bygd en ny motor nå, fortsatt LS6, portede LS6 topper, portet fast 90 innsug, med ported 90 mm NW tb, stainless works headers, underdrive pulley, osv, vi satser på ca. 460 hk på hjula.

 

NEW

 

Ja det var forskjell på Z06 blokka til ut i 01 når de gikk over til og levere alle like.

 

Jepp de er lett trimma og som du sier topper, kam, ventilmekanisme, porta el større tb så fpr man fort hp på bakhjula.

 

Høres fin ut den nye motoren ja burde gi enda mere rwhp trodde jeg.

 

Tror jeg skal få orden på chassi med ny motoren med litt over 1300kg og 10kg mere forrand en bak er ikke bilen lett kjørt med kort akselavstand men fy så morro.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Era

 

Jeg kan få ut mer hp på hjula med en råere kam, men jeg ønsket en nokså kjørbar motor, som er sterk i midt registeret. Jeg skal ha den i en 70 Nova, der jeg har bygd om til 4 link, tannstang, coilovers osv osv, tror også den kommer på ca 1300 kg, så det skal bli morsomt å prøvekjøre, prøvestartet forrige helg.. men fortsatt en del dill igjen..

 

Det er også 2 motor pakker til på veg fra usa, til et par andre karer her i norge, da snakker vi LS7 block, med callies racemaster veiv, oliver råder, venolia stempel, og verste tfr toppene, ca. 550-570 på hjula.

 

NEW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LSx motorene liker STORE kammer uten at det går serlig utover kjørbarhet og tomgang turtall og jaging.

 

En annen ting som er utprøvd er at de liker STORE longtube headers, gjerne 1,75" på tilnermet orginal motor.

 

Når det sies at man dyno tester bilen locked eller unlocked, så mener jeg at det betyr om man har låst girkassen i høyeste gir (eller det som er nærmest 1:1) slik at man kan fjøle pedalen i bånn uten at kassa girer ned, slik at man får en "full throttle" måling fra bunn registeret av.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår