Bowtietwister Skrevet Mai 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 Era og jeg satt på en Centerforce Dual friction clutch på nissanen min en kveld. I begynnelsen trodde jeg at den ikke holdt til midt bruk. Men så viste det seg at clutchpumpa ikke kom helt ut sånn jeg hadde montert den. Tror den selvlufta seg litt og lurte meg. Nå kan jeg hvertfall sparke ut rævva på bilen i 4000 rpm på 4 giret uten at det slurer, og når jeg prøver å sparke clutchen i 4500 rpm på full gass på 5 giret på cruise så slurer den heller ikke. Bare smeller på. Bilen veier jo 1230 kg, og motoren har jo sine standard 350 hk, men clutchen får kjørt seg bra når jeg er på banen hvertfall. Centerforcetrykkplata har noen vekter som klemmer plata på hardere etterhvert som turtallet øker. Litt fiffig. Clutchen kjennes forøvrig helt normal ut og er veldig snill å kjøre med. Er ikke sikker på hvor mye clutchen skal tåle. Men jeg syns den virker ok hvertfall. 2500 kr på ebay og med clutch og trykkplate og alt :) Leste her et sted at om man bruker den orginale pumpa ogslaven så er det en innsnevring i slangen på slavesiden. Denne går det å åpne opp litt ved å borre den til noe større invendig diameter. Ha gjord dette selv, men ikke fått prøvd den noe . Dette skulle gjøre at veska returnerte raskere. Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Mai 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 Det har du helt rett i Bowtietwister :) Står masse om dette og hvor og hvor stort du skal borre på nettet rundt. Manger foretrekker å bytte ut den orginale plastikk pumpa mot en i alu, sies å få bedre "feeling" på clutchen da. Ikke vet jeg :) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Mai 22, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 22, 2007 Det har du helt rett i Bowtietwister :) Står masse om dette og hvor og hvor stort du skal borre på nettet rundt. Manger foretrekker å bytte ut den orginale plastikk pumpa mot en i alu, sies å få bedre "feeling" på clutchen da. Ikke vet jeg :) Satt og lurte litt på om jeg hadde det problemet siden jeg bruker Tilton pedal stell og har skjøta den orginale slangen med en litt tynnere før den går inn master pumpa ved pedalen. Men hvor satt den innsnevringa? nede ved der slangen er tilkoplet slavepumpa? eller oppe ved hovedpumpa? Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
habben Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Noen her som har handla LS-ein fra USA før? Erfaringer? Mulig å få til en bedre deal enn fra f.eks forhandler i Noreg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eika Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 hvor mye veier en ls1? Siter den som har flest leketøy når de dauer har vinni :D japan lager ikke biler, de lager problemer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NEW Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 hvor mye veier en ls1? Skal ikke si det for sikkert, men mener å ha lest 225 kg med t56, og alle aggregater på. NEW Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Mai 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Satt og lurte litt på om jeg hadde det problemet siden jeg bruker Tilton pedal stell og har skjøta den orginale slangen med en litt tynnere før den går inn master pumpa ved pedalen. Men hvor satt den innsnevringa? nede ved der slangen er tilkoplet slavepumpa? eller oppe ved hovedpumpa? Era Husker ikke i farten, men om det var i slave sylinderen det var tro...... Sjekk ls1tech.com Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Mai 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 hvor mye veier en ls1? Vi veide en komplett motor og T56 gir, mede ALLT + litt til. (starter, eksosmanifoiler, servopumpe, vannpumpe, dynanmo, ac kompressor, ledningsnett og hjerne og til og mer MAF sensor og hele pedal settet med clutch pumpe og ALT) Den veide rett under 300kg. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Mai 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Noen her som har handla LS-ein fra USA før? Erfaringer? Mulig å få til en bedre deal enn fra f.eks forhandler i Noreg? Kan nok få det litt billigere da ja, men om det mangler noe eller er noe annet monkey buisness med motor eller gir, ja da sitter du i saksa... Selfølgelig et worst case senario da :) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Mai 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Kjekt at det er litt liv enda i denne tråden :) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eika Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 men hvor mye veier komplett motor med svinghjul? uten servopumpe, girkasse osv osv osv tenker på ls1 i båten :D Siter den som har flest leketøy når de dauer har vinni :D japan lager ikke biler, de lager problemer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Mai 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 1min søking på google på "ls1 weight" fortalte meg at en "crate" LS1 motor sin "out of crate weight" var 390lbs som er 176kg :) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW_320i Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Ls2:) Siter 85* camaro iroc 350 tpi 250hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Hersker Hans her inne har en kompiss som stadig drar hjem LS1 og selger til meget overkommelig pris vet det er flere på vei over dammen. Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
habben Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Kan nok få det litt billigere da ja, men om det mangler noe eller er noe annet monkey buisness med motor eller gir, ja da sitter du i saksa... Selfølgelig et worst case senario da :) Okay, ser den. :) Hvis det er noen her inne som veit av motor, evt. har seriøse kontakter i UZA, skrik ut! PS. tomatkasse er ikke aktuelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.