habben Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Hersker Hans her inne har en kompiss som stadig drar hjem LS1 og selger til meget overkommelig pris vet det er flere på vei over dammen. Era OKKAY! Da blir det PM til Hersker Hansen! Takker for tipzet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Mai 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 23, 2007 Satt og lurte litt på om jeg hadde det problemet siden jeg bruker Tilton pedal stell og har skjøta den orginale slangen med en litt tynnere før den går inn master pumpa ved pedalen. Men hvor satt den innsnevringa? nede ved der slangen er tilkoplet slavepumpa? eller oppe ved hovedpumpa? Era Mente innsnevringa satt på master siden, men dette må sjekkes. Tror ikke slavesiden er slik at det kan borres her pga den spesielle koblinga. Satt vel ikke lenger inn en at det lot seg gjøre med et borr av ordinær lengde. 225 kg på motorn stemmer nok. Kassa veier nok en 70 kg pluss svinghjul og clutch. Da er en oppe 300 kg som Umek har veid opp. Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Mai 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 24, 2007 In the Clutch Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragtop_rat Skrevet Mai 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 Dere må plusse på en til på conversion lista deres, har en kompis med en 69 Firebird som har konvertert ifra TPI til LS1 og A4, funker bra, men et lite tips, han benytter et Autometer elekronisk speedometer og girkassa gikk bananas med signalkabelen tilkoblet, slurte på 3 & 4 gir, med stadige nedgiringer, han kappet denne signalkabelen og kassa funket normalt, tipset er å benytte en motstand på 3K ohm på signalkabelen til speedogiveren :wonder: .... Siter _________________ Ragtop_rat -1995/99 Pontiac Trans Am LT4 396, RATS 4L80E, 9" Moser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Mai 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 Stemmer at det er noe der med VSS (VehicleSpeedSensor) på girkassa der. Men er det noe spess spå turtellerene også? Hvordan var det der? Mulighet for bilder av bilen du forteller om, hørtes skikkelig bøs ut :) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Mai 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 Dere må plusse på en til på conversion lista deres, har en kompis med en 69 Firebird som har konvertert ifra TPI til LS1 og A4, funker bra, men et lite tips, han benytter et Autometer elekronisk speedometer og girkassa gikk bananas med signalkabelen tilkoblet, slurte på 3 & 4 gir, med stadige nedgiringer, han kappet denne signalkabelen og kassa funket normalt, tipset er å benytte en motstand på 3K ohm på signalkabelen til speedogiveren :wonder: .... Kult. Ang speedo signalet kan det taes ut et annet sted også mener det var ut av hjernen der orginal speedo koples til. Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ragtop_rat Skrevet Mai 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2007 Stemmer at det er noe der med VSS (VehicleSpeedSensor) på girkassa der. Men er det noe spess spå turtellerene også? Hvordan var det der? Mulighet for bilder av bilen du forteller om, hørtes skikkelig bøs ut :) Fikk ikke til å legge ut bilder her så jeg legger ut et par linker.... 1969 Firebird Mitt 1995/99 Trans Am prosjekt Siter _________________ Ragtop_rat -1995/99 Pontiac Trans Am LT4 396, RATS 4L80E, 9" Moser Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scrat Skrevet Juni 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2007 det er forresten ingen som kunne trenge en T-56 LS1 6 trinss kasse jeg kjøpte feil type til min motor, riktig nok ikke kjøp å salgs tråden, men mye v8 folk her:D ta kontakt på pm Siter -67 VW boble (herbie) -78 Volvo 242 V8 -78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition -01 Ford F250 *Powerstroke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chevy8 Skrevet Juni 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2007 den passer ikkje på 350 motor fra 70 tallet vel? Siter min prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/prosjektforum/204371-chevy8-camaro-nova-prosjekt.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Juni 3, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 Nope det gjør de ikke......... Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scrat Skrevet Juni 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2007 den passer på den nyere typen v8 Siter -67 VW boble (herbie) -78 Volvo 242 V8 -78 Volvo 242 4x4 turbo Sheriff Edition -01 Ford F250 *Powerstroke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 I går prøvekjørte jeg en 2001 Suburban 6,0. Ved fullt gasspådrag hørte jeg ved flere anledninger tenningsbank fra rundt 4000 omdr og oppover. Ikke spesielt festlig synes jeg i en såpass ny bil med avansert motorstyring tilpasset normale oktantall. Er dette en svakhet ved motortypen eller var eksemplaret jeg prøvde et enkeltstående tilfelle? Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Juni 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 Kunne jo tyde på at den spesifike bilen du prøvde har noen problem av ukjendt slag. Disse motorene har 2 bankefølere og det skal overhodet IKKE forekomme tenningsbank under noen omstendiheter. Foreslår at du prøver en annen bil om du har anledning. Åssen synns du bilen gikk da likevel? Jeg mener til å være sliken stor og tung bil. Vet du om det var gjort noe med bilen, tenker på etter monterte greier. Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reodor F Skrevet Juni 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 4, 2007 Jeg liker Sub. Til å være så stor og tung så er den både kvikk og ligger greit på veien. Bremsene er vel det man merker størrelsen best på. Liker motoren også. Mye bedre enn 8,1-literen som bare maste og bråkte uten å prestere noe særlig. Bilen var en standard men litt tvilsomt vedlikeholdt LS Siter __________________ You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Era Skrevet Juni 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2007 I går prøvekjørte jeg en 2001 Suburban 6,0. Ved fullt gasspådrag hørte jeg ved flere anledninger tenningsbank fra rundt 4000 omdr og oppover. Ikke spesielt festlig synes jeg i en såpass ny bil med avansert motorstyring tilpasset normale oktantall. Er dette en svakhet ved motortypen eller var eksemplaret jeg prøvde et enkeltstående tilfelle? Les litt på LS1Tech men ja det er ikke uvanlig og høre tenningsbank i LSx motorene da de går med absolutt max tenning hele tiden. Dette sa GM når LSx serien kom. MEN her snakker vi om lett tenningsbank IKKE hard fæl kakling. Disse motorene har inteligent motorstyring som øker tenning hvis de blir kjørt pent f.eks damekjørt til barnehagen. Når da gubben slenger seg i og gasser vilt så vil du da ha litt høy tenning og litt lett tenningsbank til motoren justerer tenninga ned. Hvor bra det er tja si det er ikke j ekspert på. Era Siter Power out of controll is me... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.